OFFLINE

Egyen tököt és mákot, ha ép körmöt akar

2007. november 6., kedd 07:12


Az egyik legnehezebben ápolható terület számomra a köröm és környéke. Nem azért, mert folyamatosan rágcsálom, hanem mert gyakran előfordul, hogy beszakad a körmöm és/vagy kiszárad a bőr az ujjaim szélén. Ez utóbbira biztosan lehet megoldást találni, és a szorgalmasan pepecselőknek biztosan be is válnak a körömágyápoló krémek. Viszont a körmök szépen tartásának egyik alapja az elegendő vitaminbevitel. A Female First az alábbi vitaminokat emeli ki, amelyek nagyon fontosak az ápolt köröm elérésében.

Az A-vitamint a sárga és narancssárga színű gyümölcsökben találjuk meg elsősorban, és egy sor zöldségben, például: sütőtök, répa, barack, paraj, kelkáposzta. Ha beáldozzuk a tízóraira tervezett túrósbatyut egy szál répáért, vagy a reggeli műzlibe keverünk pár darab ananászt, azzal elősegítjük a köröm erősödését. Együnk gyakrabban spenótos vagy brokkolis tésztaételeket, az ízük is finom és segítik a cél elérését.

A C-vitamin (másnéven aszkorbinsav) nemcsak az immunrendszer erősítésében jeles, de segíti a köröm gyorsabb növekedését is. A citrus- és káposztafélék kiváló C-vitamin tartalmúak, de mint tudjuk, a paprika is nagy adaggal tartalmazza, sőt, a szezon kedvence, a csipkebogyó. Ne feledjük, hogy a vitaminokat erősen romcsolja a túlzott áztatás és főzés, de kerüljük a fémedények használatát és az ételek újramelegítését is.

A D-vitamint a tejtermékekben találjuk főképpen, viszont ha laktózérzékenyek vagyunk vagy kerüljük a hagyományos tejet, akkor se essünk kétségbe: a szójatej és a magasabb zsírtartalmú halak, mint például a lazac, a szardínia vagy a tonhal is bővelkednek D-vitaminban, csakúgy, mint a gabonafélék és a hüvelyesek. Húsevők számára pedig ott a máj is, mindenféle formájában. A D-vitamintól a vékony, repedezett köröm megerősödik.

Az E-vitamint már kicsit nehezebb megtalálni, pontosabban tartalmazza az összes mogyorófajta (mint például a földimogyoró, a kókusz, a törökmogyoró, dió és mák, sőt, az olivabogyó is), de viszonylag kis mennyiségben. Hasznos, ha a főzéshez használt növényi olajról áttérünk az olivaolajra (vagy legalábbis gyakrabban használjuk).

A kérdés, hogy mit tegyünk akkor, ha egészségesen táplálkozunk és elég vitamint fogyasztunk, és még mindig nincs eredmény. Bízzuk a manikűrösre az utómunkát?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.11.06 15:16:38ddevil

    "egy sor zöldségben, például: sütőtök, répa, barack.." ??

    Egyébként pezsgőtabletta v. egyéb multivitamin v. célzott vitamin nem ér?

  • 2007.11.06 15:38:36uhhhhh

    Kiszárad a bőr az ujj szélén? az milyen? nekem nem szokott azt hiszem... vagy nem tudom

  • 2007.11.06 15:42:56mel anzzs

    uhhhhh: az az, amit a húgom találóan "bőrtüskének" hív, az angol pedig "hangnailnek", és a bőr kiszáradása miatt keletkezik a köröm mentén. De miért igyak pezsgőtablettát, amikor idényzöldségben és -gyümölcsben is megvannak a vitaminok?

  • 2007.11.06 18:37:50uhhhhh

    halálkomolyan, én ilyet még az életemben nem láttam... :) vagy ez nem az, amikor az ember(lánya) lerágja a köröm melletti bőrt, és az olyan érdes? csak találgatok, nemtudom. tényleg nem :)

  • 2007.11.06 18:44:20H:P-B:F-Sz:Z

    Kicsit kötözködnék: A _vitamin_ csak állati eredetű termékekben van, növényi eredetűekben meg karotinoidok,pl. béta, ami elővitaminja az A-nak. Nem mintha a cikk lényegi információján változtatna, de belső kényszer volt.



    Mellesleg nem tudjátok hol lehet kapni olyan igazi barna körömlakkot? Ami nem lilás, meg világosbarna, hanem olyan keserű kakaópor színű...

  • 2007.11.06 19:02:18nafretiti

    A szintetikus vitaminok többet ártanak, mint használnak!Lehet, hogy megvan a valós napi vitamin szükséglet, de mellé kapsz nem kevés mérget is.Felejtsd el az összes szintetikus szart!



    www.geocities.com/all_are_one.geo/hun/immun.htm

  • 2007.11.06 20:42:27helviti

    nafretiti: belenéztem a linkbe, tök jó. Épp csak azt nem volt türelmem megkeresni h miért is olyan rossz a szintetikus vitamin. Viszont igaz amit az ezüstkolloidról ír, én használom és bevált. (/off)



    Azt nem tudom, h a sörélesztő tabletta és a kovaföld kapszula mennyire tartozik ezek közé a káros dolgok közé, de sztem még mindig természetesebb, mint a drágább csodabogyók (persze állítólag mindegyikben természetes eredetű anyagok vannak... aha).

    Mindet próbáltam amúgy. Olyan étrend mellett, ami tartalmazza a cikkben felsorolt ételféléket, sztem simán segíthet. Nekem legalábbis javított a helyzeten.



  • 2007.11.09 11:41:17szoffi

    A megoldas: elmesz manikuroshoz, rakatsz a kormodre zselet (vagy minek hivjak), ami UV fenyre kot, egyszer, ket het utan feltolteted, utana koromreszelovel reszeled, ha mar nagyon lenott. Amig le nem no az a garnitura korom, tenyleg halal, mintha papir lenne, de utana szepen megerosodik. Nekem legalabbis ez a tapasztalatom.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta