Egyen tököt és mákot, ha ép körmöt akar

Zanza!


Az egyik legnehezebben ápolható terület számomra a köröm és környéke. Nem azért, mert folyamatosan rágcsálom, hanem mert gyakran előfordul, hogy beszakad a körmöm és/vagy kiszárad a bőr az ujjaim szélén. Ez utóbbira biztosan lehet megoldást találni, és a szorgalmasan pepecselőknek biztosan be is válnak a körömágyápoló krémek. Viszont a körmök szépen tartásának egyik alapja az elegendő vitaminbevitel. A Female First az alábbi vitaminokat emeli ki, amelyek nagyon fontosak az ápolt köröm elérésében.

Az A-vitamint a sárga és narancssárga színű gyümölcsökben találjuk meg elsősorban, és egy sor zöldségben, például: sütőtök, répa, barack, paraj, kelkáposzta. Ha beáldozzuk a tízóraira tervezett túrósbatyut egy szál répáért, vagy a reggeli műzlibe keverünk pár darab ananászt, azzal elősegítjük a köröm erősödését. Együnk gyakrabban spenótos vagy brokkolis tésztaételeket, az ízük is finom és segítik a cél elérését.

A C-vitamin (másnéven aszkorbinsav) nemcsak az immunrendszer erősítésében jeles, de segíti a köröm gyorsabb növekedését is. A citrus- és káposztafélék kiváló C-vitamin tartalmúak, de mint tudjuk, a paprika is nagy adaggal tartalmazza, sőt, a szezon kedvence, a csipkebogyó. Ne feledjük, hogy a vitaminokat erősen romcsolja a túlzott áztatás és főzés, de kerüljük a fémedények használatát és az ételek újramelegítését is.

A D-vitamint a tejtermékekben találjuk főképpen, viszont ha laktózérzékenyek vagyunk vagy kerüljük a hagyományos tejet, akkor se essünk kétségbe: a szójatej és a magasabb zsírtartalmú halak, mint például a lazac, a szardínia vagy a tonhal is bővelkednek D-vitaminban, csakúgy, mint a gabonafélék és a hüvelyesek. Húsevők számára pedig ott a máj is, mindenféle formájában. A D-vitamintól a vékony, repedezett köröm megerősödik.

Az E-vitamint már kicsit nehezebb megtalálni, pontosabban tartalmazza az összes mogyorófajta (mint például a földimogyoró, a kókusz, a törökmogyoró, dió és mák, sőt, az olivabogyó is), de viszonylag kis mennyiségben. Hasznos, ha a főzéshez használt növényi olajról áttérünk az olivaolajra (vagy legalábbis gyakrabban használjuk).

A kérdés, hogy mit tegyünk akkor, ha egészségesen táplálkozunk és elég vitamint fogyasztunk, és még mindig nincs eredmény. Bízzuk a manikűrösre az utómunkát?

Blogmustra