Az ADAC ezúttal összesen 28 terméket tesztelt két különböző méretben. Ezek közül négy teljesen megbukott, és további hét sem győzte meg a tesztelőket – derül ki a Pénzcentrum összefoglalójából.
Ezek a legveszélyesebb téli gumik
A teszten a főként kompakt autókon használt „205/55 R16 H” méretkategóriát, illetve a SUV-oknál elterjedt „215/55 R17 V” típust tesztelték. Az utóbbiak közül három modell is kiemelkedő eredménnyel szerepelt. A tesztgyőztes Goodyear UltraGrip Performance 3 (kb. 60-65 ezer Ft/db) és a második helyezett Dunlop Winter Sport 5 (50-55 ezer Ft/db) száraz, nedves és téli útviszonyok mellett egyaránt meggyőző teljesítményt nyújtott, míg a harmadik helyen végző Vredestein Wintrac Pro 8 (50 ezer Ft/db) téli körülmények között ugyan remekül vizsgázott, ám száraz és nedves úton nem érte el a másik két gumi szintjét.
Ebben a kategóriában három abroncs – a Viking WinTech (35 ezer/db), a Kumho WinterCraft WP52 (40-45 ezer/db) és a Maxxis Premitra Snow WP6 (41 ezer/darab) – kapott nem ajánlott, „kielégítő” minősítést, mivel száraz úton nem hoztak megfelelő teljesítményt, a Kenda Wintergen 2 KR501 (50 ezer Ft/db) pedig megbukott a teszten. Ez
mind száraz, mind nedves körülmények között hiányos vezetésbiztonságot nyújtott.
Az eredmény azt mutatja, hogy bár a tesztgyőztesnél érvényesült a papírforma, vagyis a legdrágább lett a legjobb, a második helyezett és a nem ajánlott abroncs hasonló árfekvése alapján a vásárlásnál nem szabad csupán az árcímkéből kiindulni.
A 205/55 R16 téligumi kategóriában a Continental WinterContact TS 870 (40-45 ezer Ft/darab) lett a legjobb, amely kiemelkedő teljesítményt nyújtott a vezetésbiztonság terén – különösen nedves és téli útfelületen, ahol egyetlen versenytárs sem érhetett a nyomába. De jó minősítést kapott a Michelin Alpin 6 (45 ezer/db) és a Goodyear UltraGrip Performance 3 (38 ezer Ft/db) is.
Ezzel szemben a Zeetex WH 1000 (25 ezer/db) egyetlen kategóriában sem szerepelt igazán jól, ahogy a GT Radial WinterPro 2 Evo (25 ezer/db), így ezek nem kaptak vásárlási ajánlást. A Kínában gyártott Winrun Winter-max A1 WR22-ről (25 ezer/db) pedig kiderült, hogy akár veszélyes is lehet. Habár téli viszonyok között megállta a helyét, nedves úton, 80 km/óráról vészfékezve még akkor is 30 km/órával gurult tovább, amikor a legjobb gumik már megálltak. A 205/55 R16 típusból tehát nem érdemes a legolcsóbb termékek közül választani.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés