Az OTP ügyfelei számára már beszélgetés közben kiderülhet, hogy valóban a bank ügyintézőjével vagy csalóval beszélnek-e – adta hírül az Infostart, hozzátéve: az új funkcióval ellenőrizhető
a banki hívás időpontja, a hívószám és az ügyfélszolgálati azonosító is.
Nagyobb biztonságban az OTP-s ügyfelek
Mint arról a Dívány több ízben is írt, a telefonos csalók nem ismernek határt, egyre trükkösebb módszerekkel próbálnak kicsalni pénzt a banki ügyfelektől. A pénzintézet az újítással ezektől a csalóktól próbálja megóvni ügyfeleit, akik az OTP MobilBankban bizonyosodhatnak meg arról, hogy valóban a bank ügyintézőjével vannak-e vonalban. A cikk szerint az applikáció frissítése után
a legközelebbi híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám és az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.
Hívás közben is ellenőrizhető a csalás
A csalók kedvelt módszere hogy magukat egy bank vagy szervezet dolgozójának kiadva, hamis történetet előadva próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni áldozataikból. Az sem ritka, hogy távoli elérést lehetővé tevő alkalmazás letöltetésére kérik a gyanútlan ügyfeleket, átverve őket azzal, hogy
az egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
A bank ezeknek a trükköknek venné elejét az újítással, amely során az ügyfelei hívás közben az OTP MobilBankban, a Profil menüpontra kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Mint írják, az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés