A magyarok negyedének szűkösebb a karácsony: erre költünk idén

GettyImages-561098015
Olvasási idő kb. 3 perc

A magyarok negyedének idén szűkösebb lesz a karácsony, de a többség ugyanannyit költ, mint tavaly. Egy kutatásból az is kiderült, hogy leginkább szépségápolási és ruházati termékeket, illetve élményeket ajándékozunk.

Egyre többen döntenek úgy, hogy már novemberben vagy korábban beszerzik az ajándékokat a fa alá az Etele Plaza online kutatása szerint, amit az Economx szemlézett. A legtöbben összesen 50-100 ezer forintot költenek, de a magyarok nagyjából negyede ennél csak kevesebbért vásárol az ünnepekre.

Szűkösebb lesz idén sok családban a karácsony

A megkérdezettek többsége (51 százalék) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont negyedük (24 százalék) kevesebbet, de van, ahol kicsit több is jut (25 százalék). A legtöbben (32 százalék) összesen 50-100 ezer forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100-200 ezer forintért (22 százalék), illetve

20-50 ezer forintért (22 százalék) vásárol.

A legtöbben ugyanannyit költenek, mint tavaly karácsonykor, de sok helyen szűkösebbek lesznek az ünnepek
A legtöbben ugyanannyit költenek, mint tavaly karácsonykor, de sok helyen szűkösebbek lesznek az ünnepekLuckyBusiness / Getty Images Hungary

A nagy többség (45 százalék) már novemberben, sőt sokan még korábban (18 százalék) megveszi az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33 százalék) időzíti a vásárlást. Leginkább a plázák (95 százalék) és az online áruházak (75 százalék) kínálatát böngészik, és csak néhányan döntenek helyi kisboltok (18 százalék) vagy piacok (17 százalék) mellett.

42 százalék személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választ, míg a megkérdezettek negyede (23 százalék) a megajándékozott hobbiját veszi alapul. Az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69 százalék), barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57 százalék), illetve egészen sokan inspirálódnak online és közösségi oldalakról (44 százalék).

A sláger termékek a szépségápolási cikkek (60 százalék), élmények (például koncertjegyek, utazások, wellness kuponok − 59 százalék), ruházati és divatcikkek (54 százalék), játékok (51 százalék), könyvek (49 százalék), valamint az elektronikai eszközök (46 százalék).

Kiderült az is, hogy mennyi ideig vásárolunk, a legtöbben 5-10 órát (38 százalék), de a válaszadók negyede (29 százalék) akár ennél is többet fordít arra, hogy megtalálja a tökéletes ajándékot, viszont hasonló arányban vannak azok (26 százalék), akik nagyjából 2-5 órát hajlandók erre áldozni. Bár a karácsonyt stresszes ünnepnek tartják (így van ezzel 36 százalék), azért sokan (86 százalék) élvezik az ajándékvásárlást.

Megjelent az új Dívány-könyv!

Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek