A Józsefvárosban már sikeresen alkalmazott modell alapján épülne fel Erzsébetváros új parkolási rendszere, amely jelentős változásokat hozna a lakossági parkolás terén – adta hírül Niedermüller Péter polgármester Facebook-bejegyzésére hivatkozva A járda a gyalogosoké.
Mint írják, a 7. kerületi önkormányzat jelenleg minden lakosa számára 100 százalékos kedvezményt biztosít az első autója kerületi tárolására. Ez nem mást jelent, minthogy a kerületben élők ingyen foglalhatnak egy-egy parkolóhelyet, amely 13,75 négyzetméternyi, magáncélra fordított közterületnek számít. Azoknak azonban, akiknek nincs autója, nincs ilyen kedvezménye, sőt, még
jelentős költségekkel járó közterület-használati engedélyt is be kell szerezniük, ha például egy lakásfelújítás miatt konténert szeretnének igényelni.
Fenntarthatatlan az ingyenes parkolás
Az évek során az ingyenes parkolási engedélyek rendszere fenntarthatatlanná vált: a kerületben idén például több mint 10 800 ingyenes lakossági parkolási engedélyt adtak ki, miközben a rendelkezésre álló parkolóhelyek száma mindössze 7 203 volt. Ez a helyzet gyakran vezetett a mélygarázsok kihasználatlanságához, mivel sok autós inkább 20-30 percig körözött az utcákon egy ingyenes hely reményében, még ha az szabálytalan is volt.
Nekik továbbra is jár a kedvezmény
A most körvonalazódó új parkolási rendszerben az önkormányzat már nem biztosítaná ingyen a közterületi parkolást, helyette differenciált díjszabást vezetne be az intézkedéscsomag. Az egészségügyi dolgozók és a mozgásukban korlátozott személyek továbbra is 100, a három vagy többgyermekes családok, valamint a nyugdíjasok 50 százalékos kedvezményre lesznek jogosultak.
A többi kerületi lakos számára azonban az első autóra évi 36 ezer forint lakossági parkolási díjat kellene fizetni, amely 76 százalék kedvezményt jelent az A, és 68 százalékot a B zónában.
A második autóra vonatkozóan ez a díj már 72 ezer forintot jelentene egy évre, az intézményeknek 10 járműig pedig 48 ezer forintot kellene fizetnie autónként, a további járművekre pedig 150 ezer forint lenne a parkolási hozzájárulás.
Józsefvárosi tapasztalatok
E modellt a Józsefvárosban már sikeresen alkalmazták, ahol közel 30 százakkal csökkent a lakossági parkolási engedélyek száma a bevezetés után: az igénylések száma 12 603-ról 9 049-re esett vissza. Pozitív változásokat már Erzsébetvárosban is tapasztaltak, amikor a második autóra adott kedvezményeket csökkentették – ennek hatására az igénylések száma 50 százalékkal csökkent.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés