200 ezer kilométer felett a legnagyobb az esélye annak, hogy manipulált kilométerórájú autót akarnak eladni a korábbi tulajdonosok. A Vezess.hu a carVertical adatait alapul véve tájékoztat arról, hogy ebben az esetben a kocsik 7,1 százalékának visszatekerik az óráját. Akkor, ha már megvetted a kocsit, sok százezer forintba is fájhat, ha későn derül ki a valós használat, hiszen a futott kilométerekkel együtt nő a cserélendő alkatrészek száma is. Cikkünk végén mutatjuk, mire érdemes figyelned.
Bizonyos kilométerszám felett akár háromszoros is lehet az esélye annak, hogy az eladó meg akar téveszteni az autó kilométerórájával. A legbiztosabbra akkor megy a használt gépkocsit vevő, ha 100 ezer kilométer alatti járművet vesz, a számokkal való átverés ugyanis még az 50-100 ezer kilométer között használt járműveknél sem emelkedik nagy mértékben.
Minél többet használták, annál nagyobb az átverés esélye
Az 50 ezer kilométert megtett autók 2,2 százalékát, 100 kilométer alatt 2,6 százalékukat manipulálják. 100-150 ezer kilométer között 3,3 százalék, a 150-200 ezer kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5 százalék az ilyen típusú átverések aránya.
A 250 ezer kilométeres határ átlépése után ugyanez már 10,2 százalékosra nő.
Az ennél többet vezetett kocsiknál az emelkedés megsokszorozódik: a 300-350 ezer kilométert megtett járműveknél 12,4, míg a 350-400 ezer kilométert futott autóknál 19,3 százalékra emelkedik a visszaállított óra esélye.
„A vizsgált járművek között a félmillió kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7 százalék), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra” – összegezte a szakportál.
Így ismerheted fel a kilométeróra manipulációját
A Totalcar szerint számos jele lehet annak, hogy át akarnak verni a megtett kilométerek számával, ezek közül a leglátványosabb a kormány vagy a váltó kopottsága, a karcolások mennyisége a műanyag borításokon, illetve az ülés nem megfelelő állapota. Hiszen minél többet vezet a sofőr, annál többet ült a volánnál. Ezek ugyan nem biztos módszerek, azonban ha éles ellentét van az enteriőr kinézete és az órán szereplő számok között, nem árt az óvatosság.
Érdemes lehet a részecskeszűrő állapotát is megnézni, ha másodkézből vennénk kocsit és bizonytalanok vagyunk a megtett kilométerek valós értékében.
Az ABS-jeladón, a kerékfordulatszám mérőn, vagy a fékbetétek és a kipufogó állapotán is látszódhat, ha átverne az eladó. A mai autók nagy része ráadásul képes arra, hogy Freeze Frame adatokat, azaz lefagyasztott keret-információkat tároljon. A paraméterkörnyezeti számok megmutatják a hiba keletkezésének idejét, a motor pillanatnyi működésének adatait a hiba függvényében, és sok esetben tárolnak dátumot és kilométeróra állást is. Ha az eladó pusztán az órát tekerte át, a valós számokat itt is megtalálhatjuk.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés