Ha ilyen autód van, megnő a veszélye a népszerű átverésnek

auto-vasarlas
Olvasási idő kb. 3 perc

Minél többet ment az autó, annál nagyobb a veszélye a kilométeróra visszatekerésének. Az átverések száma a használt autók esetén akár már 50 ezer futott kilométer felett előfordulhat, azonban van egy pont, ami után megsokszorozódik.

200 ezer kilométer felett a legnagyobb az esélye annak, hogy manipulált kilométerórájú autót akarnak eladni a korábbi tulajdonosok. A Vezess.hu a carVertical adatait alapul véve tájékoztat arról, hogy ebben az esetben a kocsik 7,1 százalékának visszatekerik az óráját. Akkor, ha már megvetted a kocsit, sok százezer forintba is fájhat, ha későn derül ki a valós használat, hiszen a futott kilométerekkel együtt nő a cserélendő alkatrészek száma is. Cikkünk végén mutatjuk, mire érdemes figyelned.

Bizonyos kilométerszám felett akár háromszoros is lehet az esélye annak, hogy az eladó meg akar téveszteni az autó kilométerórájával. A legbiztosabbra akkor megy a használt gépkocsit vevő, ha 100 ezer kilométer alatti járművet vesz, a számokkal való átverés ugyanis még az 50-100 ezer kilométer között használt járműveknél sem emelkedik nagy mértékben. 

Egyes használt autóknál megsokszorozódik az átverések száma
Egyes használt autóknál megsokszorozódik az átverések számaHispanolistic / Getty Images Hungary

Minél többet használták, annál nagyobb az átverés esélye

Az 50 ezer kilométert megtett autók 2,2 százalékát, 100 kilométer alatt 2,6 százalékukat manipulálják. 100-150 ezer kilométer között 3,3 százalék, a 150-200 ezer kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5 százalék az ilyen típusú átverések aránya.

A 250 ezer kilométeres határ átlépése után ugyanez már 10,2 százalékosra nő.

Az ennél többet vezetett kocsiknál az emelkedés megsokszorozódik: a 300-350 ezer kilométert megtett járműveknél 12,4, míg a 350-400 ezer kilométert futott autóknál 19,3 százalékra emelkedik a visszaállított óra esélye.

A vizsgált járművek között a félmillió kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7 százalék), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra” – összegezte a szakportál.

Így ismerheted fel a kilométeróra manipulációját 

A Totalcar szerint számos jele lehet annak, hogy át akarnak verni a megtett kilométerek számával, ezek közül a leglátványosabb a kormány vagy a váltó kopottsága, a karcolások mennyisége a műanyag borításokon, illetve az ülés nem megfelelő állapota. Hiszen minél többet vezet a sofőr, annál többet ült a volánnál. Ezek ugyan nem biztos módszerek, azonban ha éles ellentét van az enteriőr kinézete és az órán szereplő számok között, nem árt az óvatosság.

Érdemes lehet a részecskeszűrő állapotát is megnézni, ha másodkézből vennénk kocsit és bizonytalanok vagyunk a megtett kilométerek valós értékében. 

Az ABS-jeladón, a kerékfordulatszám mérőn, vagy a fékbetétek és a kipufogó állapotán is látszódhat, ha átverne az eladó. A mai autók nagy része ráadásul képes arra, hogy Freeze Frame adatokat, azaz lefagyasztott keret-információkat tároljon. A paraméterkörnyezeti számok megmutatják a hiba keletkezésének idejét, a motor pillanatnyi működésének adatait a hiba függvényében, és sok esetben tárolnak dátumot és kilométeróra állást is. Ha az eladó pusztán az órát tekerte át, a valós számokat itt is megtalálhatjuk. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek