200 ezer kilométer felett a legnagyobb az esélye annak, hogy manipulált kilométerórájú autót akarnak eladni a korábbi tulajdonosok. A Vezess.hu a carVertical adatait alapul véve tájékoztat arról, hogy ebben az esetben a kocsik 7,1 százalékának visszatekerik az óráját. Akkor, ha már megvetted a kocsit, sok százezer forintba is fájhat, ha későn derül ki a valós használat, hiszen a futott kilométerekkel együtt nő a cserélendő alkatrészek száma is. Cikkünk végén mutatjuk, mire érdemes figyelned.
Bizonyos kilométerszám felett akár háromszoros is lehet az esélye annak, hogy az eladó meg akar téveszteni az autó kilométerórájával. A legbiztosabbra akkor megy a használt gépkocsit vevő, ha 100 ezer kilométer alatti járművet vesz, a számokkal való átverés ugyanis még az 50-100 ezer kilométer között használt járműveknél sem emelkedik nagy mértékben.
![Egyes használt autóknál megsokszorozódik az átverések száma](http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5951/59518/595189/59518967_688447a5aa094fc470c00d98a58cec8b_wm.jpg)
Minél többet használták, annál nagyobb az átverés esélye
Az 50 ezer kilométert megtett autók 2,2 százalékát, 100 kilométer alatt 2,6 százalékukat manipulálják. 100-150 ezer kilométer között 3,3 százalék, a 150-200 ezer kilométer közötti futásteljesítményű járműveknél 4,5 százalék az ilyen típusú átverések aránya.
A 250 ezer kilométeres határ átlépése után ugyanez már 10,2 százalékosra nő.
Az ennél többet vezetett kocsiknál az emelkedés megsokszorozódik: a 300-350 ezer kilométert megtett járműveknél 12,4, míg a 350-400 ezer kilométert futott autóknál 19,3 százalékra emelkedik a visszaállított óra esélye.
„A vizsgált járművek között a félmillió kilométert meghaladó futásteljesítményű autók esetében az arány több mint másfélszeresére nőtt (30,7 százalék), ami azt jelzi, hogy ebben a futásteljesítmény-tartományban hozzávetőleg minden harmadik autó visszatekert kilométerórával kerülhet a piacra” – összegezte a szakportál.
Így ismerheted fel a kilométeróra manipulációját
A Totalcar szerint számos jele lehet annak, hogy át akarnak verni a megtett kilométerek számával, ezek közül a leglátványosabb a kormány vagy a váltó kopottsága, a karcolások mennyisége a műanyag borításokon, illetve az ülés nem megfelelő állapota. Hiszen minél többet vezet a sofőr, annál többet ült a volánnál. Ezek ugyan nem biztos módszerek, azonban ha éles ellentét van az enteriőr kinézete és az órán szereplő számok között, nem árt az óvatosság.
Érdemes lehet a részecskeszűrő állapotát is megnézni, ha másodkézből vennénk kocsit és bizonytalanok vagyunk a megtett kilométerek valós értékében.
Az ABS-jeladón, a kerékfordulatszám mérőn, vagy a fékbetétek és a kipufogó állapotán is látszódhat, ha átverne az eladó. A mai autók nagy része ráadásul képes arra, hogy Freeze Frame adatokat, azaz lefagyasztott keret-információkat tároljon. A paraméterkörnyezeti számok megmutatják a hiba keletkezésének idejét, a motor pillanatnyi működésének adatait a hiba függvényében, és sok esetben tárolnak dátumot és kilométeróra állást is. Ha az eladó pusztán az órát tekerte át, a valós számokat itt is megtalálhatjuk.
![](https://kep.index.hu/1/0/5970/59705/597054/59705465_e23a9415b985c63913fec687fae97681_wm.jpg)
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés