#ÉLETEM

Kézműves söröző nyílik a Duna-parton

2015. június 25., csütörtök 18:29

Már ki is választották és be is mutatták azt a szerencsés csapatot, akik a CANVAS pályázat keretében elindultak a „Vágj bele életed vállalkozásába!” elnevezésű programon, és megnyerték azt. A Marriott Budapest által kiírt koncepció alapján olyan vendéglátóipari tudással és vállalkozó kedvvel rendelkező embereket kerestek, akik valami újszerű tervvel dobnák fel a Duna-parti hotel egyik 110 négyzetméteres helyiségét. A közel egy hónapja kiírt pályázatot a #Marionett csapata nyerte, akik kézműves sörökkel, hentesüzletekben kapható ételekkel és egyedülálló italokkal – köztük sörkoktélokkal és alkoholmentes dzsúszokkal – szeretnék fellendíteni a korzó környékét. 

A zsűri és a nyertes csapat.
A zsűri és a nyertes csapat.
Fotó: Marriott Budapest

Amint azt a hotel tájékoztatójából megtudtuk, a vállalkozó szellemű fiatalokból álló csapat 40 ezer dollár (kb. 11 millió forint) pénzügyi támogatásra és a Marriott évtizedes tapasztalatára támaszkodhat a kezdetekben. A várhatóan augusztus elején nyíló söröző a marionettszínházak hangulatát idézi majd. Anyaghasználatában a fa és a kötél fog dominálni, de a berendezéseket és a dekorációs elemeket is a zsinórpadlások inspirálták.

„A sörpult fölé marionett bábuk kerülnek, melyek a sörcsapokkal összekötve látványos performanszt nyújtanak minden csapolás alkalmával. A sörcsapokból nagyobb részt magyar, kisebb részt külföldi kisüzemi csapolt sörök folynak, a délelőtti, koradélutáni órákban ezeken felül frissen készített, alkoholmentes gyümölcs- és zöldség dzsúszokat fogyaszthatnak a vendégek, esténként pedig sörkoktélokat kísérletezhetnek a különlegességekre vágyók. A konyha elsősorban a hentesüzletekben fellelhető kínálatra épül, de a sült húsok és kolbászok, illetve a grillezett ételek mellett a házias magyar fogások is szerephez jutnak” – részletezték a jól hangzó pályázati tervet, amit 35 pályázat közül választott ki a szakavatott zsűri.

Első körben a Budapest Marriott Hotel menedzsmentje illetve az anyavállalat képviselői választották ki az általuk legjobbnak talált hat pályázót és őket terjesztették fel a Marriott vezetőiből és a hazai gasztronómiai élet meghatározó szereplőiből álló zsűri elé. Ezt követően a döntőbe jutott pályázók egy kétnapos cook-off főzésen mutathatták be jövőbeni terveiket.

Sörkülönlegességekkel várják majd a vendégeket.
Sörkülönlegességekkel várják majd a vendégeket.
Fotó: Marriott Budapest

„Az utóbbi hetek tanúbizonyságot adtak arról, hogy Magyarországon rengeteg tehetséges, ambiciózus, koncepciókban gondolkozó fiatal él. Felemelő érzés számomra, hogy a CANVAS program keretében egy ilyen fiatalokból álló csapat álmának megvalósítását támogathatjuk. A #Marionett koncepciójában az ital- és az ételkínálat is kifejezetten erős, és azzal együtt, hogy alapvetően egyszerű tételeket vonultatnak fel, de mindenbe sikerült valamilyen csavart tenniük: minden ismerős és vonzó, de az innováció lépten-nyomon megjelenik a koncepció minden elemében” – mondta el Rick Enders, a Budapest Marriott Hotel vezérigazgatója.

Szakmai zsűri döntött a pályázatokról.
Szakmai zsűri döntött a pályázatokról.
Fotó: Marriott Budapest

A zsűriben helyet kapott még a Marriott európai étel-és italfejlesztési alelnöke, Jeremy Dodson, aki szerint a korábbi európai és ázsiai CANVAS programokkal összevetve Magyarországon kiemelkedően erős pályázatok születtek. Mautner Zsófia gasztrobloggernek különösen tetszett az ötlet, hogy a #Marionett csapata nemcsak egy vendéglátóhelyben, hanem egy közösségi térben is gondolkodott, míg a Bock Bisztró séfje, Bíró Lajos szerint a #Marionett érkezett a legizgalmasabb koncepcióval a megmérettetésre. Jókuti András gasztroblogger kiemelte, hogy a nyertesek pályázata talán ismét vonzóvá teheti a budapestiek számára a város egyik legszebb környékének számító, de jelenleg mégsem túl népszerű Duna-korzót.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta