Ha sportmelltartót vásárolna, ez az ábra majd segít

Zanza!

Egyre több nő mozog rendszeresen, de sajnos nagyon nagy százaléka nem a megfelelő sportmelltartót viseli edzés közben. Korábban már mi is próbáltunk tanácsokat adni a vásárláshoz, és a Self magazin most készített egy infografikát, ami szintén segíthet a döntésben. Magyarázat a hajtás után!

A Self magazin felmérése szerint a nők 70 százaléka nem olyan sportmelltartót hord, amilyet kellene, és ötből egy nő emiatt inkább lemond a testmozgásról. A sportmelltartóknál egyébként két probléma merülhet fel: vagy nem megfelelő a fazon, és ezért kényelmetlen a viselet, vagy nem nyújt kellő alátámasztást.Akárcsak a hagyományos melltartóknál, itt is nagyon fontos, hogy tudjuk, mekkora a kosárméretünk és hogy a pántok mennyire bővek vagy éppen szorosak, hiszen ez mutatja, hogy valami nincs rendben.

Zéró pattogás? Az állítható pánt, szegély azért jó, mert változtatni tudjuk, hogy mennyire tartson a melltartónk. És az is fontos, hogy a melltartó elég jól illeszkedjen, kellően szoros legyen, hogy megakadályozza a mell bármilyen irányú mozgását.

Szabad mozgás? A trikószerű hátpánt azért jobb a dupla pántnál, mert sokkal szabadabban tudunk benne mozogni.

Nagy mellek? Nagyobb mellnél a klasszikus, vagyis a kétpántos megoldás a jobb, mert ha ezek kellően szélesek, akkor sokkal jobb súlyelosztást biztosítanak. Bár nehéz elképzelni, hogy sportolás közben kényelmes lehet egy merevítős melltartó, ez is segít az alátámasztásban, főleg a nagyobb melleknél, és az is hasznos, ha két külön kosár, "tartórendszer" van kialakítva a melleknek.

Kemény edzés? Nemcsak a méretek számítanak, hanem az is, hogy milyen mozgást végzünk a melltartóban, minél intenzívebb ugyanis az edzés, annál komolyabb alátámasztásra van szükség és annál fontosabb, hogy a melltartó megakadályozza a mell mozgását.

Totális kényelem? Mindenképpen olyan anyagú melltartót válasszon, ami elvezeti az izzadtságot és a bőr szabadon lélegezhet alatta. A varrás nélküli vagy rejtett varrással készült darabok is jó választásnak tűnhetnek, hiszen így biztosan nem dörzsöli ki a bőrt. Ha lusta és/vagy türelmetlen, akkor válasszon hátul kapcsos darabot, mert azt az edzés végén könnyen ledobhatja magáról, és persze szabályozhatja is, hogy mennyire lehet szoros.

(A teljes képért kattintson ide!)

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra