#ÉLETEM

Nővakítás luxusfokozatban: íme a legdrágább testkrémek

2012. július 2., hétfő 16:39

Az angol nők egy része képes arany- vagy kaviártartalmú testápolót venni azért, hogy megakadályozza bőre megereszkedését és a ráncokat - kerül, amibe kerül. A luxuskategóriába kerülő krémek egy része már itthon is kapható, pedig a szakemberek szerint nem ezen múlik, hogy megállítjuk-e a ráncosodást.

Eddig az öregedés ellen botoxszal, hiperdrága szérumokkal, maszkokkal és krémekkel vették fel a harcot, most viszont a testre is elkezdtek fókuszálni az öregedés miatt aggódó nők – osztotta meg az izgamas hírt a Mail Online. Először is nézzünk néhány példát a legdrágább testkrémekre.

A Créme de la Merről a legtöbben csak annyit tudnak, hogy jó és drága – és itt a drága komolyan veendő, 530 font, azaz kb. 185 000 forint is lehet egy arckrém, de jó hír, hogy most már testápolót is lehet hozzá venni. A Reparative Body Lotion alig 120 fontba (42 000 Ft) kerül, ezért az árért 200 ml lehet a mienk.

creme de la mer

Az ár de la Merékhez képest olcsónak is tűnhet, de dr. Sam Bunting bőrgyógyász szerint alkalmanként 30 ml-t kell felhasználni a megfelelő hatás érdekében. Ergo hetente 120 fontnyi testápolóval kényeztethetjük a testünket. Ha nem találná elég drágának, a szintén jó nevű Kanebo-t ajánljuk, a Sensai Premier The Body Creamből 300 font (105000 Ft) 200 ml. Ha olcsóbban akarjuk megúszni a kalandot, de ragaszkodunk a Kanebóhoz, akkor a Strawberryneten lehet 16-23 000 forintért hasonló testápolóhoz jutni. Hiába, a japánok drágák, de nem csak ők.

A Sisley Anti-Aging Concentrate Firming Body Care névre hallgató testápolója 265 font (92 750 Ft), de ezért az árért csak 150 ml-t kapunk, azaz 5 nap alatt magunkra lehet kenni az egészet. Itthon hasonlót a Marionnaud árul, 150 ml ára 99 950 Ft. Ezért mit kapunk? Sok-sok ígéretet: puhítja a bőrt, a finom ráncokat megszünteti alig négy hét alatt, azaz elég rá 1590 fontot (556 500 Ft) költeni.

sensai

A Décleor nevű cég Youth Revealing Body Creamje alig 65 fontba (22 750 Ft) kerül (200ml), itthon még olcsóbb is, alig 20 450 Ft a 200 milliliteres tégely.

Ha drága, akkor hat?

  Nick Lowe bőrgyógyász megdöbbenve figyeli, mennyit és mire képesek a nők költeni. „A nők képesek 300 fontot (105 000 Ft) kiadni egy krémre, de maga a krém sosem kerül ennyibe. Dühít, hogy a nők a marketingért, a csomagolásért és a profitért fizetnek ennyit."

decleor

Persze egy krémet akkor lehet drágán eladni, ha drága anyagokat tesznek beléjük, mint pl. az arany vagy a kaviár, csakhogy ezek nem tesznek semmit a bőrünkkel, legalábbis semmi jót. Minden krém képes hidratálni, tartalmaznak fényvédőt és egy kevés színt adnak. Csakhogy ez megúszható olyan 2000-5000 Ft-ból. A legjobb, amit tehet, hogy megállítsa bőre öregedését, ha beruház egy napvédő krémbe, mely egyben hidratáló is. Ezt is elég ott használni, ahol a bőr találkozik a nappal. A nem sebészeti beavatkozások is képesek regenerálni a bőrt, de a ráncos térden egy krém se tud segíteni.

Dr. Bunting nem cicózik. „Véleményem szerint a testápolóknak nem kell drágának lenniük. A test nincs kitéve olyan UV-sugárzásnak, mint az arc. Normál esetben teljesen elég a hidratálás. A száraz bőr fő oka, hogy sokan szappanos tusfürdőket és forró vizet használnak. Válasszon szappanmentes terméket, tusoljon hidegebb vízben, vegyen egy olcsó testápolót, és kenje magát rendszeresen. A bőr öregedésének része a térd vagy a könyök bőrének a megereszkedése. Sajnos olyan krémet még nem találtak fel, mely tartósan feszesít, de ideiglenesen képesek feszesebb bőrt produkálni, azzal, hogy egy filmréteget képeznek a bőrön. Ennek ellenére a legjobb megoldás a védelem a nap ellen, a dohányzásról való leszokás, és a hirtelen súlyváltozások kerülése. Kérdés, hogy miért dobnak a gyártók piacra ilyen drága termékeket."

Válság ide vagy oda, a luxuscikkek piaca nő

Nyilván mert igény van rájuk. A nők – és a férfiak egy része – mindent megtenne, hogy megállítsa az idő kerekét. Teszik ezt mindannak ellenére, hogy 2009 óta válság van. Az Egyesült Királyságban 2009-ben 619 millió font forgalmat hoztak az öregedésgátló termékek, míg 2011-ben 695 milliót. A becslések szerint ez az összeg 2016-ban elérheti a 751 milliót. Az átlagnő szérumot és szemránckrémet használ, primert és nyakkrémet, hidratálót és napvédő krémet, ami nem kis lépés ahhoz képest, hogy a nagyi maximum a kék Niveát vagy a Hélia-D-t kente magára. A gyártók eddig csak hidratálókkal és bőrradírokkal foglalkoztak, ha a testről volt szó, de felismerték, hogy a piac egy része kihasználatlan, ezért gyorsan léptek. Susie Orbach feminista szerint az egész egy jól kiszámított cinikus húzás a gyártók részéről.

stockfresh 1221621 spa-teraphy sizeM
Fotó: Stockfresh

„A nők azt hiszik, hogy ha sokat költenek ezekre a dolgokra, akkor jobban fognak kinézni. Egy idő után senkiről nem lehet majd tudni, hogy hány éves. A hat éveseket 18 évesnek öltöztetik fel, és lehet, hogy a hetvenesek fognak 26-nak kinézni. Mi a baj a ráncokkal? Semmi. Csak elhitetik velünk, hogy igen. És ez utálatos dolog."

Kutatások szerint az angol nők 90 százalékának nem csökken a korral a testével kapcsolatos szorongása az öregedéssel. A nagyvállalatok, mint például a L’Oreal, olyan irreális elvárásokat teremtettek a gazdag Photoshop-használattal, hogy a nők képesek lennének szinte bármit megtenni, hogy hasonló hatást érjenek el. Imogen Matthews szépségipari szakértő szerint a következő években a luxustermékek piaca nőni fog.

"Hogy ki fogja ezeket megvenni? Az a nő, aki 200 fontot adott egy arckrémért, és azt gondolja, hogy bevált neki, minden valószínűség szerint ugyanonnan választ majd magának testápolót is. Kering egy pletyka egy nőről, aki néhány hetente betért a Harrod’sba és vett egy nagy tégely de la Mer krémet, úgy 500 fontért (175 000 Ft). Egyszer a kiszolgáló személyzet egy tagja megkérdezte, hogy ugyan már, mit kezd ennyi krémmel? A nő elmesélte, hogy a masszőrje ezt használja a masszírozás során."

Bármit magunkra kenünk a cél érdekében

A paic egyre nyílik, és a cégek folyamatos versenyben vannak. Ezért fordulhat elő, hogy olyan hatóanyagok kerülnek a termékekbe, amelyek az átlagkrémek közelében sem jártak. A Bioeffect cég izlandi öregedésgátló arcszéruma, mely epidermális növekedési faktort tartalmaz (EGFR), kénytelen volt piacra dobni egy testszérumot is, mert a vevőik egy része a testére kente a drága kencét. Christoffer Konigsfeldt a cég sales igazgatója elmesélte, hogy azt tapasztaltuk, hogy a vásárlók felfedezték a termék jó hatását, ezért boldogan kenték vele a dekoltázsukat, a nyakukat, a térdüket és a könyöküket.

Drágaság a köbön

Sisley testvaj 150 ml 99450 Ft

Kanebo 200 ml 23000 Ft

Shiseido Benefiance 150 ml 14100 Ft

Estée Lauder 200 ml 11970 Ft

Átlagos testápoló 800-2000 Ft

„Egy évig tartott, míg megalkottuk a Bioeffect Body Intensive krémet (75 ml 75 font, azaz 26 250 Ft). A termék legfontosabb hatóanyaga a Nobel-díjat kapott EGFR hatóanyag, amely klinikai vizsgálatok szerint felveszi a harcot az öregedés látható jeleivel szemben, persze gyorsan és hatékonyan.” Kiadna havi 1000 fontot (350 000 Ft), hogy fiatalosan tartsa a bőrét?" Ha mindenképp igen a válasz, akkor dr. Bunting azt javasolja, spóroljon a krémekkel és csak a mellkasára és a kezeire kenje a drága kincset.

Itthon talán a Sisley 99 450 Ft-os testvaja a legdrágább, és csak 150 ml-es, igaz megakadályozza a bőr megereszkedését, feszesít és gátolja a bőröregedés jeleinek kialakulását. A sokak által kedvelt Shiseido Benefiance Balancing Wrinkle Resist 24 testápolója csak 14 100 Ft, és szintén 150 ml-es. Ehhez képest az Estée Lauder Estée Lauder Firming Body Creme Body Performance testápoló (200 m) 11 970-ért szinte ajándék.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2012.07.02 18:51:31különvélemény

    Gyémántproteines nincs? Esetleg holdfénykivonatos?

  • 2012.07.02 23:59:02Sisa.huka

    Szerintem meg az a legfontosabb egy arckrémben/ testáplóban, hogy ásványi-olaj, parabén, színezék, tartósítószer és állati zsiradék-mentes legyen.
    Mert hiába ránctalanít, ha közben meg mérgezed magad.

    Úgyhogy én kb. 2 hetente használok bio-testápolót, 1-2 naponta pedig extra szűz olívaolajjal masszírozom a kényesebb részeket, pl. dekoltázs, könyék. És ez 28 évesen teljesen elég is.

  • 2012.07.03 11:21:03bunkocska

    Nekem a fekete kaviár jött be, meg a pata negra sonka és a libamáj pakolás.

  • 2012.07.03 22:56:20magazineaddict

    a nők a reményt veszik meg....ezek státusz ,felsőkategóriás termékek ,amelyek mindig megtalálják a célcsoportot.
    a bőrt belűlről kell táplálni de ez mindenki számára elérhető és a sznobéria nem hisz ilyen dolgokban .

    az i s nagyon érdekes hogy minél többet használjuk a krémeket anál inkább megsínyli a bőr...
    a japánok egyébként tényleg sokat tudnak a bőrápolásról ....és az egész világ őket koppintya vagy figyeli.

  • 2012.07.07 05:56:12Almandin

    Az állati zsiradék szerintem nem káros az egészségre.

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta