Eleanor Roosevelt egy légitársaság reklámjában békésen kötögetett, miközben arról mesélt, milyen csodálatos dolog a repülés, de az Amerikai Egyesült Államok első asszonya hot dogot és ágymatracot is népszerűsített, és volt, hogy egy margarinnak csapott nagy hírverést.
Márka lett a first lady
Bár a 20. század elején még ismeretlen volt az influenszer fogalma, ennek ellenére a first lady mint márka nem volt ismeretlen. A modern first ladyk tisztában voltak vele, hogy a szerepvállalásukkal nem csupán férjük politikai népszerűségét növelhetik, hanem számos olyan eszmét propagálhatnak és képviselhetnek, melyekkel ők maguk is egyetértenek és fontosnak tartanak. Sőt volt, hogy ismertségüket, hírnevüket marketingcélra is felhasználták.
A legtöbb esetben a first ladyk a különféle termékek eladását segítő influerszer tevékenységgel sem önös célokat valósítottak meg.
Jó példa erre Eleanor Roosevelt, aki azt követően fogott hozzá a karrierépítéshez, miután férjével, Franklin Delano Roosevelttel házastársként elhidegültek egymástól. Eleanor az 1920-as évektől egészen haláláig azon dolgozott, hogy egész Amerikában segítségére legyen a nőknek, az ügy érdekében first ladyként ezért számos nyilvános szereplést elvállalt, és ha kellett, akkor különféle jótékonysági ügyeket is szolgált. Hírnevét elsősorban a polgári jogok és a humanitárius ügyek előmozdítására használta fel.
Eleanor társadalmi szerepvállalása nem first ladyként kezdődött, hiszen már 1920-ban csatlakozott a Női Szavazók Szövetségéhez, éppen akkor, amikor a kongresszus módosította az alkotmányt, és szavazati jogot biztosított a nőknek. Cikkeket és közleményeket írt, amelyek kifejezték, milyen fontosnak tartja a nők egyenjogúságát. 1924-re a demokrata párt aktivistája lett, és hétvégeken a Női Szavazók Ligájában dolgozott, valamint pénzt gyűjtött a New York-i Női Klubnak, két évvel később pedig egy lányiskolát hozott létre.
Fizetett influenszer lett az elnök felesége
Eleanor Roosevelt volt az első first lady, aki mágnesként vonzotta a marketingeseket, ám az igazsághoz hozzátartozik, hogy ő is boldogan jelentkezett és vállalkozott a különféle reklámszereplésekre. A Fehér Házban eltöltött évei alatt fizetett reklámarca lett több terméknek is a nyomtatott sajtóban és a televízióban is.
Az ötvenes években Eleanor Roosevelt azt hirdette a tévében, hogy bár korábban soha nem gondolta volna, vaj helyett már ő is csak margarint ken a pirítósára. Az Egyesült Államok first ladyje a kamerába nézve, mosolyogva arról győzködte a tévénézőket, hogy vegyenek ők is Good Luck margarint.
De Eleanor Roosevelt népszerűsített még hot dog zsemlét, és nem mellesleg arra buzdította az amerikaiakat, hogy ha csak tehetik, utazzanak repülővel.
A korabeli visszaemlékezések szerint maga Eleanor Roosevelt volt talán a legjobban meglepődve azon, hogy a reklámokon keresztül milyen óriási hatása és befolyása van példamutatása az emberekre.
Eleanor Roosevelt szerepvállalása nem volt öncélú
Sok amerikai kételkedve fogadta és megdöbbent annak láttán, hogy az elnök felesége kereskedelmi reklámokban szerepel, és az Amerikai Egyesült Államok kongresszusa sem nézte jó szemmel, hogy az ország első asszonya marketingakciókhoz kölcsönzi a nevét és az arcát. Az ügy kapcsán a kongresszus még vizsgálatot is indított.
A vita azonban elcsitult, amikor Eleanor Roosevelt nyilvánosságra hozta, hogy bevételének nagy részét jótékony célokra ajánlotta fel.
Ma már teljesen természetes, hogy az Egyesült Államok éppen hivatalban lévő „első asszonyának” saját hivatala és stábja van, és az elnök feleségeként önálló véleménnyel rendelkezik, melynek folyamatosan hangot is ad, és azt a világon kivétel nélkül mindenhol figyelemmel kísérik. Azonban a legelső first ladyk ezt nem mondhatták el magukról.
Bár a first ladyk fizetést most sem kapnak munkájukért, ám platformjaikat arra használhatják, hogy méltó ügyeket mozdítsanak elő, úgy, ahogyan azt Eleanor Roosevelt is tette, akinek tevékenysége mindenekelőtt mások megsegítéséről szólt.
Eleanor Roosevelt tudta, hogy férjének szeretője van, de nem lépett ki a zátonyra futott házasságukból. Döntésének okát ide kattintva megismerheted.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés