Az ország legveszélyesebb útjainak listázására vállalkozott a HelloVidék cikke: mint írják, idén nem hogy nem lettek biztonságosabbak a magyar utak, hanem több baleset történt azokon az első fél évre vonatkozó rendőrségi statisztikák a tavalyi adatokkal való összehasonlítása szerint.
Januártól június végéig 6818 személyi sérüléssel járó baleset történt, a KSH pedig azt rögzítette, hogy ezeknek összesen 192 halálos áldozata volt.
A legtöbb baleset Budapesten történt – több mint 1400 -, ezután Pest vármegye, majd Szabolcs következik a sorban. A halálozási statisztikák már más sorrendről tanúskodnak: ott vezet Bács-Kiskun 20 áldozattal, a dobogó második fokára került fel Budapest 19 elhunyttal, a harmadik helyre pedig Pest vármegye került baleseteinek 17 halálos áldozatával. A rendőrségi adatok a lap szerint arról is tanúskodnak, hogy sokszor beszélhetünk tömegszerencsétlenségekről, ha baleset történik.
A legveszélyesebb útszakaszokkal kapcsolatosan két listát is összeállítottak: az első az autópályákat rangsorolja tavalyi adatok alapján, míg a második a közutakra vonatkozik és 2024-es aktualitású.
Ezek az ország legveszélyesebb útjai
Íme, ezek a veszélyességi ranglista az autópályák közt:
- M1 (136 baleset)
- M3 (123 baleset)
- M5 (98 baleset)
- M0 (85 baleset)
Meglepő, de az M7-esen alig 52 baleset történt tavaly, pedig a kétezres években ez az útszakasz volt a legriasztóbb, ami a statisztikákat illeti.
A közutak terén a következő a nem túl dicső rangsor:
- 51/510-es út, Dunavarsány
- 4-es út, Szolnok
- M0, Üllő. Vecsés
- 82-es út, Esztergár, Csesznek
- 86-es út, Szombathely
- 51-es út, Taksony, Dunaharaszti
- 883-es, 7-es út, Galambok, Nagyrécse
- 5-ös út, Dabas
- 8136-os út, Tata
- 21-es út, M3-as autópálya, Hatvan.
A statisztikák szerint a legtöbb balesetet a személygépkocsik okozzák, az ORFK idei adatai szerint 66 százalékban felelnek ők az esetekért. A kerékpárosok az esetek 10, a teherautót vezetők pedig 7 százalékban felelősek a balesetekért. Gyalogosok vagy motorosok 4-4 százalékban vétenek túl nagyot, rollerrel vagy más mikromobilitási eszközzel közlekedők pedig 3 százalékban. Az autóbuszt vezetők mindössze az esetek egy százalékában hibáztathatók egy-egy balesetért.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés