Szédületes, hogy alig pár évtizede még azon voltunk elhűlve, hogy bekötötték a telefont, hogy aztán pár évet kelljen várni arra, hogy másnak is legyen az ismerősök közül és fel tudjunk hívni valakit: ma meg egyenes adásban rázza a seggét a szemünk előtt egy ázsiai a Föld túlsó fertályáról. Nem biztos, hogy mindkét esemény történelmi pillanatnak nevezhető, legalábbis biztos, hogy nem a mi házunkhoz történő telefonbekötést jegyzik a történelemkönyvek. Mindenesetre sokkoló, hogy ma az internet mennyi mindenre hív bennünket.
Nemrég a 444 podcastjában egy röpke pillanatig felmerült, hogy vajon melyik a népszerűbb közösségi média: a TikTok vagy a Facebook? A műsorvezetők borízű hanggal rosszul becsülnek, éppen ezért tegyünk gyorsan igazságot. Kétségkívül több szempontból lehet vizsgálni a kérdést. A Facebook már lassan 20 éve létezik, még ha számtalan változáson ment is keresztül és nem éppen exponenciális növekedéssel szerezte meg új látogatóit. A TikTok ehhez képest fiatal platform: csupán 2016 szeptembere óta létezik és 2018 augusztusa, a Musical.ly megvásárlása után kapott nagy erőre. Mindkét felület teljesen másra jó: az egyiken idősek osztják meg receptjeiket és elveszett macskáik képét, a másikon pedig fiatalok mindenféle kreatív effektek használatával mutogatják a hátsójukat. Mi most a konkrét számokra vagyunk kíváncsiak, így a kérdésünk így hangzik: