Ötévesen, korcsolyázás közben fedezték fel
Barsi József az 1956-os forradalom idején hagyta el Magyarországot, majd New Yorkban telepedett le, ahol megházasodott, és két gyereke született, erőszakos természete és alkoholproblémái miatt azonban hamar megromlott a viszonya a feleségével. A pár válása után a férfi átköltözött a nyugati partra, Los Angelesbe, itt ismerkedett meg egy bárban a szintén Magyarországról kitelepült, pincérnőként dolgozó Virovacz Máriával, akit ugyancsak az oltár elé vezetett, 1978. június 6-án pedig megszületett egyetlen közös gyermekük, Judit Éva.
A házaspár kapcsolata a felszínen idillikusnak tűnt, József azonban továbbra is rendszeresen ivott, részeg dühét pedig gyakran feleségén és kislányán töltötte ki, továbbá – ugyan hivatalosan vízvezeték-szerelőként kereste a kenyerét – dolgozni sem nagyon volt ínyére, ezért a család többnyire Mária keresetéből élt. Barsiék élete azonban gyökeres fordulatot vett, amikor az ötéves Juditot korcsolyázás közben kiszemelte egy hollywoodi ügynök, akinek megtetszett a korához képest kis termetű, szende szőke kislány karaktere, és felajánlotta a szülőknek, hogy sztárt csinál belőle.
A család kétkedéssel fogadta a megkeresést, Mária úgy gondolta, egy a tízezerhez az esély, hogy lánya valaha befuthat az Álomgyárban, mégis igent mondott, és legnagyobb csodálkozására a kis Juditból hamarosan keresett gyerekmodell és színésznő lett. A következő években Judit több mint 70 reklámfilmben szerepelt, színészi debütálását, az 1984-es Végzetes látomás című minisorozatot – melyben egy, a saját apja által meggyilkolt kislányt alakított – pedig több tucat tévés szerep követte, felbukkant többek között az Alkonyzóna, a Remington Steele, a Cheers, a Cagney és Lacey, valamint az Egy kórház magánélete egy-egy epizódjában.
A színfalak mögött horror volt a népszerű gyereksztár élete
A szereplőválogatók körében különösen azért örvendett népszerűségnek a csöpp szőke kislány, mert jóval kisebb termetű volt, mint a legtöbb kortársa (10 évesen mindössze 112 centi magasra nőtt), ezért fiatalabb szerepeket is ráoszthattak, melyeket így nem kellett egy sokkal nehezebben irányítható, kezelhető 5-7 éves gyerekkel eljátszatniuk. A tévés karriert hamarosan a mozi követte, Judit 1986-ban a Tigrisszem című akciófilmben kapott szerepet, egy évvel később az Élet-halál táncban és A cápa bosszújában (a negyedik Cápa-filmben) láthatta őt a közönség.
Judit évente átlagosan 100 ezer dollárt (mai árfolyamon kb. 260 ezer dollár, vagyis 94 millió forint) keresett a szerepeivel, a hirtelen jött vagyonból a család vásárolt egy három hálószobás luxusházat az előkelő Canoga Park városnegyedben, Los Angeles délnyugati külvárosában. Úgy tűnhetett, Barsiék minden álma valóra vált, a kulisszák mögött azonban valóságos horror volt Judit és Mária élete, akiket az alkoholista családfő egyre brutálisabb módokon terrorizált. József, akit háromszor is letartóztattak ittas vezetésért, féktelen dühében gyakran azzal fenyegette feleségét és lányát, elvágja a torkukat vagy rájuk gyújtja a házat, és egy barátja elmondása szerint is kifejezetten sokszor hangoztatta, hogy szívesen megölné a nejét.
1986 decemberében Mária feljelentette a férjét verbális és fizikai bántalmazás vádjával, a hatóságok azonban nem találták nyomát erőszaknak, ezért nem emeltek vádat József ellen. A férfi az esetet követően egy kis időre leállt az ivással, a bántalmazás azonban folytatódott, egy alkalommal például az alig 9 éves Juditot serpenyővel ütlegelte az apja, amitől napokig vérzett az orra. Amikor Judit édesanyja társaságában a Bahamákra utazott A cápa bosszúja forgatására, József közölte velük, megkeresi őket, és elvágja a torkukat, ha nem jönnek vissza, máskor elrejtett egy Mária részére Magyarországról érkezett táviratot, melyben egy rokona haláláról értesítették, nehogy az asszony távozzon az Államokból.
Kiirtotta családját, és magával is végzett a kegyetlen apa
A folyamatos otthoni terror láthatóan rányomta a bélyegét az ifjú sztárra: Judit meghízott, és kényszeres viselkedést mutatott, például kitépkedte a szempilláit, és kihúzgálta a macskája bajszát, osztálytársainak gyakran arról beszélt, fél hazamenni, apja ugyanis egész nap részeg, és meg akarja ölni az anyját. A csordultig telt pohár végül 1988 májusában, egy meghallgatáson borult ki, amikor a kislány az ügynöke, Ruth Hansen és a szereplőválogatók színe előtt sírva fakadt, majd hisztériás rohamot kapott. Hansen javaslatára Juditot elvitték egy gyerekpszichológushoz, aki súlyos lelki és testi abúzus jeleit állapította meg nála, mire a hatóságok egy családsegítő szakembert bíztak meg a lány és édesanyja védelmével.
A szakember azt tanácsolta Máriának, adja be a válókeresetet a férje ellen, és költözzön külön – az asszony ki is bérelt egy lakást a hollywoodi filmgyárakhoz jóval közelebb eső Panama City városrészben, hogy a forgatások idején biztonságban ott tölthesse az időt Judittal, azonban nem merte elszánni magát a végzetes döntésre, attól félt, a szakítással elveszítené mindazt az egzisztenciát, amiért az elmúlt években megdolgozott. Hezitálása végzetesnek bizonyult: július 25-én este József legálisan tartott 32-es kaliberű pisztolyával agyonlőtte hálószobájában az alvó Juditot, majd a hallban tartózkodó Máriával is végzett. Másfél nappal később, 27-e reggelén a férfi a holttesteket lelocsolta benzinnel, és meggyújtotta, majd kisétált a garázsba, és saját magát is főbe lőtte.
Utolsó filmjét Judit emlékének ajánlották
A szomszédok a garázsból kihallatszó lövés hangjára riasztották a rendőröket, akik már semmit sem tehettek – a tragédia híre gyorsan bejárta az amerikai médiát, a közönség döbbenten állt az egyik legnépszerűbb gyereksztár (valójában sajnos egyáltalán nem) váratlan halála előtt. Máriát és Juditot egymás mellett helyezték örök nyugalomra a Los Angeles-i Forest Lawn temetőben, a gyilkos apát viszont máshol temették el.
Judit – akiről már sohasem derül ki, felnőttként is sikeres karriert futott volna-e be Hollywoodban – utolsó két munkája, az itthon is népszerű Őslények országa és Charlie – Minden kutya a mennybe jut című rajzfilmek már csak a halálát követően kerültek a mozikba, utóbbi alkotást a rendező Don Bluth a vége főcím alatt elhangzó Love Survives (A szeretet túléli) című dallal együtt a tragikus sorsú fiatal tehetség emlékének ajánlotta.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés