„A mai nő életérzése, hogy a korral dacol. A kozmetikumok erre szolgálnak, a frizurák is, a divat a tinédzser trendekre alapoz. Mindenki fiatalos szeretne lenni, egy negyvenes nő fel akarja venni a legginst a hosszított fazonú, laza, feliratos pólóval. Már nem tekintjük követendő példának, hogy a hagyományos öltözködés szerint a különböző korosztályoknak mit illik viselnie" - mondta Megla Rózsa divattervező.
Show a nappaliban
A javarészt alkalmi ruhákat készítő Pastell Stúdió idén új casual-vonallal, a Navona by Pastellel bővítette a márkáját. A bemutató egyben a cég új szalonjának a megnyitója is volt, amelyik egy belvárosi lakásban található, a kapucsengőn még nem is szerepelt a stúdió neve. Végül a nagy átmenő forgalom miatt találtuk meg könnyen a szalont, ahol többen is elmondták, ez egy „családias divatbemutató" lesz.
A nappali és nagyszoba közt zajló show után a márka kollekcióit tizenöt éve tervező Megla Rózsa elmondta, ez idő alatt megváltoztak a vásárlók igényei. „Ahogy telnek az évek, egy nő annál erősebben törekszik arra, hogy fiatalosan öltözzön. Az elmúlt tizenöt évben egyre fiatalosabb kollekciót készítettünk, pedig általában ugyanazt a korosztályt szolgáljuk ki."
Az egészségügytől a divatszakmáig
Megla Rózsa egészségügyi diplomát szerzett és kontaktológos látszerészként dolgozott, mielőtt érdekelni kezdte volna a ruhatervezés. A kilencvenes évek elején barátnőjével azon gondolkozott, hogy egy drágán vásárolt kabátját hogyan lehetett volna elkészíteni az összeg töredékéből. Ez alapján kezdett el ruhákat varrni, amelyekkel az akkor kezdődő Divat Napok rendezvényére is eljutott. Nemsokára saját üzletet nyitott Pastell Stúdió néven.
Éreztem, van benne izgalom
A bemutató legérdekesebb darabjai fényes, gyöngyszürke memory alapanyagból készültek, amelyeket kedv szerint lehet alakítani gyűrt hatásúra. Részben az ebből az anyagból készült ingruhák vették át a hagyományos kosztümök szerepét. Megla Rózsa pedig egy másik trendre is kitért: eszerint egyre bővül azoknak a száma, akik partiruhát keresnek. Ez alatt nem a hagyományos vállalati karácsonyra készült bordó szaténruhát kell értenünk, hanem a fogadásokra, médiaeseményekre szánt ruhákat, mert ilyen alkalmak a divattervező szerint szép számban vannak.
{gallery}navona{/gallery}
Az egyik ilyen partiruhán például Marilyn Monroe portréja található, mint kiderült, a pop art még mindig divatos. "Ruhatervezéskor az első, amivel foglalkozom, az alapanyag, annak színe, minősége és textúrája a fontos. Ha ebben látok valami izgalmat, akkor fejben már megvan az öltözet. Sokáig gondolkoztam egy gumihúzásos anyagban. Éreztem, jó az anyag, izgalom van benne, de nem találtam hozzá azt a formát, amiben jól érvényesülne. Félretettem, aztán egy idő múlva egyszer csak megtaláltam hozzá a modellt." Ez pedig a show-n is látható kosztüm volt, amelyet inkább banki közegben lehet elképzelni, mint partikon.
Fotó: Markovics Balázs