Arany fenék és csókos száj az új ruhadísz

Olvasási idő kb. 5 perc

barokk_main

Szárnyas malacot, üldözött boszorkányt és a hét főbűn megtestesülését is láthattuk a Millenáris Parkban rendezett extrém divatbemutatón, ahol a leendő textiltervezők mutatták be a féléves vizsgamunkájukat. Ez volt a legjobb esemény a vb előtt.

„Azt mondják, hogy túl sok divattervező van a kicsi magyar piacon? Szerintem éppen, hogy nem vagyunk elegen. Ahhoz, hogy komolyan vegyenek minket, ahhoz még több érdekcsoportnak kellene lennie, akik üzleti sikereket érnek el. Így lehetne bebizonyítani, hogy a divat egy jó üzlet"- mondta Kiss Tibor aJe Suis Belle tervezőpáros tagja a Barokk kór elnevezésű divatperformansz után, amelynek egyik projektvezetője volt.

jesuisbelle_belso

Ilyen a hét főbűn és a repülő malac

A divatszakma összefogásáról szóló gondolata már csak azért is hatott, mert a tervező USE napszemüveget viselt - röviddel a naplemente után is.

Az extrém divatbemutató a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem elsőéves textil szakos hallgatóinak és a Budapest Kortárstánc Főiskolának közös produkciója volt a Millenáris Parkban, amelyik XIV. Lajos udvarának életstílusából és a rokokó stíluselemeiből merítve igen dekadensre sikerült. A legfőbb rajongók öt év körül voltak, akiket a szárnyas malac, az üldözött boszorkány, az egzotikus madarak, Molière excentrikus hősei, az arany fenekű bolond és a hét főbűn megtestesülése a legjobban megérintettek, ők még a táncba is bekapcsolódtak. Egy három év körüli kislánynak viszont inkább ijesztő volt a szeánsz, a „ne menjünk oda, mert sok bogyó van a derekán"- véleményből legalábbis ez szűrhető le.

Május, afővárosért rajongók hónapja az Urbitális Majálissal ugyan véget ért, egy ilyen este azonban még jobban megerősít abban, hogy jó helyen vagyunk, a város élhető.

{gallery}gallerybarokk1{/gallery}

Fiatalok kirabolták az Opera jelmezraktárát

Kiss Tibor elmondta, az eseményre a leendő tervezők három-négy hónapon át készültek, és az előadással szórakoztatni szeretnének, de személy szerint annak örülne, ha ez is hatással lenne az emberekre olyan módon, hogy több játékossággal válogatnák össze a hétköznapi ruháikat. Azért, hogy a hatást felmérjem, a járókelőket kérdezgettem arról, hogy szerintük mi történt itt. „Úgy képzelem, hogy pár fiatal kirabolta az Operaház jelmezraktárát, és hogy le ne bukjanak, átszabdalták a Bohémélet ruháit"- hangzott el a leginkább kreatív válasz.

A ruhákhoz felhasznált temérdek műanyag béka, és csókos száj formájú, felfújható műanyagpárna eredete rejtély, ilyeneket 1992-ig árusítottak a balatoni traffikokban, lehet, hogy ma már műkincsritkaságok, ahogyan az akkori Winnetou-jelmezek is.

A Barokk stáb
MOME projektvezetők: Sárváry Katalin, egyetemi docens; Kiss Tibor, egyetemi tanársegéd. Diákok: Asbóth Szaffi, Bodor Blanka Dóra, Csabai Zita Zsuzsanna, Gál Barbara, Grábits Ágota, Gyetvai Piroska, Horváth Blanka, Horváth Kata, Hunyadi Emese, Katona Bálint, Kalicz-Mészáros Klára, Király Enikő, Kovács Mónika, Majoros Eszter Nóra, Metál Mónika, Merényi Zita Bettina, Mikula Ildikó, Németh Ninetta, Nguyen Trá My, Ocsovay Tina, Orbán Orsolya, Pusztai Judit, Tóth-Kása Boglárka, Urbán Edit. Koreográfus: Hevér Zsófia. Táncosok: Arany Virág, Vadas Tamara, Lex Alexandra, Torda Kata, Emődi Lilla, Drávucz Petra, Szűcs Dóra Ida, Csasznyi Blanka, Bódi Alexandra, Dézsi Kata, Kelemen Krisztián, Fülöp László.

Gúzsba vannak kötve

A műsort eredetileg a Nagytétényi Kastélymúzeumban mutatták be, ahol már negyedik éve szerepelnek a textil szakosok sajátos előadásukkal. Ezután hívta meg a csapatot a Millenáris vezetősége. Az előző években a témáikat Giuseppe Arcimboldo festészetéből, a tavasz és a szerelem témájából, valamint a téboly menüettjéből merítették. „Mindig a régmúltból szereznek ihletet a diákok, a jelenkor a személyükön keresztül kapcsolódik be"- magyarázta Kiss Tibor.

Visszatérve a divatszakma összefogására, a tervezővel ezt a témát is folytattuk a performansz után. „Játékossággal és szabadon engedett kreativitással lehetne itthon erősíteni a vizuális kultúrát. Sokszor úgy érzem, gúzsba vannak kötve olyan emberek, akiknek szabadon meg kellene nyilvánulniuk. A megrendelőknek is rá kellene jönniük, hogy nem biztos, hogy az a jó, ha mindig a kitaposott ösvényen haladnak. Nyitottnak kell lenni és merésznek."

{gallery}gallerybarokk2{/gallery}

Japán nehéz piac

A hazai divatszakma megszokott képviselői legutóbb a Hungarian Fashion Awards díjátadón gyűltek össze, ahol a legjobb stylist díjával kitüntetett Lakatos Márk azt fejtette ki a Díványnak, hogy a magyar divattervezők már nem a hazai piacon szeretnének érvényesülni. „A fiatal generációs divattervezőknek inkább a hírük van itthon, de ők nincsenek jelen"- állította. A Je Suis Belle tervezője erre így reagált tervezőtársa, Dévényi Dalma nevében is.

„Mi itthon szeretünk lenni, és kommunikálni az emberekkel, mert jó érzés egyből visszajelzést kapni. De ahhoz, hogy személyesen megéljünk ebből a szakmából, nyitottnak kell lenni a külföldi piac felé. A márkánkat a svájci és osztrák területeken kedvelik, és Hong Kongban. Japán nehéz piac, oda nem könnyű bekerülni, igazából még nagyon az elején járunk a nemzetközi próbálkozásnak"- mondta Kiss Tibor.


Fotó: Kováts Dániel

Oszd meg másokkal is!

Az oldalról ajánljuk

Érdekességek