Bár Magyarországon csak az igazi sminkmániások ismerik a nevét, nagyjából egész Amerika a lábai előtt hever. Huda Kattan, a népszerű Huda Beauty kozmetikai termékcsalád alapítója és vezérigazgatója valamilyen oknál fogva őszinteségi rohamot kapott, és még szeptember végén feltöltött egy videót Instagram-profiljára arról, hogyan szerkesztik meg a fényképeit.
A videóban mindent titkot felfedett: hogyan játszott a színekkel, vagy hogyan karcsúsítja az arcát, nagyobbítják meg a mellét, de még egy túlgyúrt fitnesslady hasát is megkívánta, így odaphotoshoppolta magára. A képek mellé pedig azt írta, szerette volna megmutatni a követőinek, hogy milyen embernek lenni – írja a Jezebel.
„Hogy teljesen őszinte legyek, nagyon kényelmetlenül érzem magam, ha látszanak a hurkák a hasamon, és különösen fáj a hibáim kiemelése a közösségi oldalakon, ahol egyébként minden olyan tökéletes. Nagy dilemma ez, mert ha úgy döntök, hogy nem szerkesztem meg a képeimet, kövérnek neveznek, viszont ha a szerkesztés mellett döntök, lehazugoznak. A nap végén persze mindenkinek azt kell tennie, amitől jól érzi magát, számomra egy őszintébb narratíva mindenképpen előnyösebb, ha a szépségről van szó” – fejtette ki.
A válaszok túlnyomórészt pozitívak voltak, és a legtöbben leszögezték, hogy Kattan jól néz ki úgy, ahogy van, illetve arról is írtak, hogy a szerkesztés előtti és utáni képeit egyaránt érdemes megtapsolni.
Noha időről időre vannak ikonok, akik a Photoshop-csalások bemutatása mellett döntenek, sem a halálra manipulált reklámok elleni lázadás, sem a testpozitivitás felemelkedése nem szüntette meg a nőkben azt a hajlamot, hogy megkérjék egy barátjukat, hogy készítsen el még egyszer egy fényképet, ahol most tényleg, de úgy rendesen behúzzák a hasunkat, vagy éppen optimális szögben tartják a nyakukat. Aztán, ha az újra és újra ellőtt kép sem sikerül, maradnak a képmanipuláló szoftverek, ami – valljuk be – ártalmas.
Több új tanulmány készült a közelmúltban arról, hogy az Instagram tönkreteszi a tinilányok testképét és rontja mentális egészségét, amivel kapcsolatban az Instagram meglehetősen későn, de végre ellenlépések bevezetését fontolgatja.
Visszatérve Hudára, illetve a fenti képpárra, a sztár irányt mutatott, de a választást a rajongóira bízza. Az üzletasszony azt írja bejegyzésében, hogy „számára fontos, hogy minden szempontból megmutassa magát, és hogy segítse egy őszintébb szépségnarratíva kialakítását, ezért időről időre megoszt magáról manipulálatlan képeket is.
Huda Kattan egyébként tartja fogadalmát, nemrég közzétett magáról egy, azaz egy fotót a „#nophotoshop” és a „#nophotoediting” hashtagekkel. De vajon meddig tart az őszinteségi roham, mert képeinek nagy része rendre áldozatul esik a gondos utómunkának.