Az év Szupertanára címmel idén is az év legkreatívabb, legizgalmasabb módszerekkel dolgozó pedagógusát keresi a Dívány és Lidl. A beérkezett pályázatok közül szakértő zsűri választja ki a három legjobbat, amik között közönségszavazással dől majd el a cím sorsa.
Niedermüller Anna
„Minden tanév más, és azt hiszem, a mi munkánkat alapvetően az minősíti a hétköznapokban, hogy a gyerekek hogy érzik magukat és hogyan fejlődnek” – mondta a Díványnak Niedermüller Anna. A jövő iskolája alapítója, az AKG Általános Iskola főszervezője, a Szülő 2.0 blog alapító tagja és állandó szerzője az első pályázati kiírás óta oszlopos tagja a zsűrinek. Szerinte elengedhetetlen, hogy a gyerekek sokféle tevékenységben kipróbálhassák magukat, ne egy padban ülve kelljen végigunatkozniuk a napot, hanem aktív, cselekvő részvételről szóljon az iskola.
Lenhardtné Kwaysser Fatime
„El kell fogadni, hogy lesznek olyan gyerekek, akikre sokkal több energiát kell fordítani, hogy megfogd, hogy meghódítsd” – fogalmaz Lenhardtné Kwaysser Fatime. A tavalyi év Szupertanár-verseny győztese a budakalászi Szentistvántelepi Általános Iskola tanítója, akinek módszerei nemcsak a zsűri, de a szavazók szimpátiáját is elnyerték. Fatime szerint mára eltűntek a 20-30 éve még jellemző klasszikus gyerektípusok: nincs „átlagos” vagy „normális” diák. Éppen ezért a pedagógusoknak folyamatosan figyelni kell őket, hogy hogyan tanítsanak, hogy kit mi érdekel, és kit hogyan fogjanak meg úgy, hogy azt a gyerek észre se vegye.
Szofi, egy budai nyolcosztályos gimnázium tanulója
A 14 éves Szofi képviseli a diákok szempontjait a zsűriben. „Szerintem egy jó tanár kiegyensúlyozott, a gyerekek nincsenek kiszolgáltatva a hangulatváltozásainak. Nem baj, ha valamiben eltér a tantervtől, de fontos, hogy alaposan leadja az anyagot, jó, ha vannak újító módszerei és nem kivételez egyik irányba sem” – vallja Szofi, akinek a kedvenc tantárgya a fizika, szabadidejében pedig szívesen néz klasszikus sci-fiket.