Nyilvánosságra hozták a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT) 2014/2015. tanévének eredményeit. A helyzet finoman szólva sem javult, hiába a napi testnevelésóra. Ha csak a saját gyereke érdekli, kattintson, ha másé is, olvasson tovább!
A Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) és a Cooper Intézet összefogásában kidolgozott programban elsőként mérték fel több mint 623 ezer diák fittségi állapotát. A felső tagozatos és középiskolás gyerekek közül az állóképességi futásteljesítményben a középiskolás évek felé egyre kevesebb az egészségzónában teljesítő tanulók aránya. A legfittebbnek számító régió a közép- magyarországi volt, míg a leggyengébben teljesítők adatai Heves és Nógrád megyéből kerültek ki.
Ha nem tudja mi az az ingafutás, ne aggódjon, megmutatják a NETFIT megalkotói.
A 2014/2015. tanév során a pedagógusok közel 3000 iskolában végezték el a diákok fittségi állapotát vizsgáló NETFIT méréseket. Az általános iskola 5. évfolyamtól kötelezővé tett mérések eredményeit a testnevelők a NETFIT informatikai rendszerbe töltötték fel, amelyekhez a tanulók és a szülők is hozzáférhetnek.
A kilenc fittségi paraméter összesített eredményei alapján a gyerekek a leggyengébben a törzsemelés és az ingafutás tesztben, míg a legjobban a kézi szorítóerő mérésben és a hasizom tesztben teljesítettek. Regionális szinten legnagyobb arányban Pest és Vas megye tanulói érték el az egészségzóna értékeit, míg a legrosszabban teljesítő iskolák Nógrád és Heves megyében voltak.
További megdöbbentő adat, hogy a fiúk mindössze 63,6 %-a, a lányoknak pedig csak 51,7%-a esik az egészségzónába az állóképesség tekintetében.
A Magyar Diáksport Szövetség a legújabb eredmények láttán szükségesnek találja új, a rendszeres testmozgás lehetőségét biztosító programok létrehozását, modellek kidolgozását. A szervezet a mindennapos testnevelésben és a gyerekek szabadidejében megvalósuló mozgásnépszerűsítés mellett fontosnak tartja és támogatja az egészségtudatos iskolai táplálkozás kialakítását, saját eszközeivel pedig elsősorban az egészségzóna értékektől elmaradó diákok egyénre szabott fejlesztését segítik.
A szövetség szerint érdemes az állóképesség javítására fokozott figyelmet fordítani a testnevelés oktatás hosszú távú tervezésekor, hiszen az állóképességért felelős élettani működések befolyásolják a gyermek- és felnőttkori fizikai, szellemi teljesítőképességet is.