Nehéz a kisiskolások élete, nem elég az ezer sebből végző oktatási rendszer számtalan nyűge, még megoldhatatlan feladatokkal is traktálják őket, hogy ne legyen olyan egyszerű az élet. A lenti példát fénymásolt papíron kapták kézhez a másodikosok, és rögtön beindult az őrült összeesküvéselmélet-gyártás, hogy akkor most hol, miben jelenhetett meg a példa.
Nekünk vannak ötleteink, mindenesetre az biztos, hogy amennyiben az e kérdőszócska szerepel a mondatban úgy nehéz belőle kijelentést csinálni, persze mi már nagyon régen tanultunk ilyesmit, lehet, hogy azóta megváltoztak ezek a dolgok. Is.
És a kérdés: hogyan csinálunk KIJELENTŐ mondatot abból, hogy "fészkét megtalálja-e a régi"? Önök tudják? Vagy ez direkt ilyen beugratós dolog, aminek az a megoldása, hogy nincs megoldása? És miért tett kérdőjelet a pirossal javító entitás (tanár?) a nincs megodás mögé? És miért számozta be pirossal a szavak sorrendjét, ha az így létrejött alakulat egy kérdőmondat lesz?