Mint minden évben, a színszabványokért felelős Pantone idén is kihirdette már, melyek lesznek a következő év vezető színei. Azt már megtudtuk, hogy a tavalyiakat, a lilás-rózsaszín orchideát és a barnásvöröses Marsalát 2016-ban az olyan lányos árnyalatok váltják, mint a rózsakvarc vagy a derűs kék. Természetesen ezek már a lakberendezésben is megjelentek, a jó hír pedig, hogy ezen a terepen e kettőnél azért jóval szélesebb színskálán lehet majd mozogni. A hajtás után olyan színárnyalatokat mutatunk, mellyel garantáltan nem lő majd mellé!
Az orgonalila
„Sokan úgy gondolják, hogy túl gyerekes ez a szín, de ha helyesen használjuk, akkor egy melegséget adó központi színe lehet a lakásnak. Én kifejezetten szeretem összepárosítani a melegebb árnyalatokat hűvösebb színekkel, mint például a szürkét a kékkel vagy a lilával. Ezek a kombinációk elegánsak és magával ragadóak egyszerre” – jegyzi meg Sara Story lakberendező. Az Ikeában már 1690 forintért talál lila díszpárnahuzatot, a H&M lakberendezési osztályán pedig 6990 forintba kerül egy ibolyalila ágyneműhuzat.
A Benjamin Moore-féle ’Tavaszi Lila’ és ’Levendula Rúzs’
„Bár divatban vannak a nyugtató színtrendek, ennek ellenére még mindig vágynak az emberek a váratlan kombinációkra. Ez a levendula szín pontosan olyan, mint mikor naplementekor kinézünk az ablakon, egyszerre nyugtató és meglepő. Én leginkább a nyugati fekvésű szobák esetében használom a Moore-féle lilát, főleg a hálószobákban és a jó kilátással rendelkező nappaliknál. Kiválóan passzolnak hozzá a mély eszpresszó és az arany színek” – jegyzi meg ezekről a gazdag és romantikus árnyalatokról az ausztrál dizájner, Windsor Smith.
A Farrow & Ball padlizsánlilája
„Nem gondolkodom fehér vagy szürke árnyalatokban mostanában. Az emberek ennél jóval kalandosabbra vágynak. Épp most festettem ki a mosdót ebben a mély, sötét padlizsán színben, istenien néz ki, de el tudom képzelni egy előszobában vagy egy könyvtár szobában is. Egy kis sárgával kombinálva szuperelegáns hatást kelt” – javasolja a ’Brinjal 222’ féle árnyalatot Milly De Cabrol. A Zara lakberendezési osztályán egy arany szegéllyel megbolondított, padlizsán színű vázáért 3995 forintot kérnek a leárazásoknak köszönhetően.
A kék szürkés, ezüstös, jeges árnyalatai
„Talán ebben az évben kezdjük bátrabban használni ezeket a derűs, halvány árnyalatokat, melyek gyakran megtalálhatóak az európai otthonok falain” – mondja Salk, aki szerint idén menő a Farrow & Ball ’Parma Gray 27’ valamint a Portola ’Blue Heron 256’ fantázianevű árnyalata is.
„Szeretem, hogy szürkésnek hívják ezt az árnyalatot. Ez valóban egy rendkívüli, levendulás kék árnyalat, amit nagyszerűen lehet kombinálni a feketével és a fehérrel is. Én a kaliforniai La Jollában nőttem fel, így az jut róla eszembe, hogy órákig tudtam nézni az óceánt. A franciás kékesszürkés ’Blue Heron’ kanári és narancssárgával is remekül tud mutatni" – mondja Marcy Materson belsőépítész. Ilyen derűs árnyalatú, világoskék szőnyegből a Zarában van a legnagyobb választék, itt átlagosan 7995-27.995 forintot kérnek egy darabért. Az Ikeában pedig 90 ezer forintot kell fizetni egy ilyen világoskék sarokelemért.
A sötétkék, kékeszöld és palakék
Christine Markatos dizájner szerint a tengerész és sötétkék elsősorban azoknak ajánlott, akik hadilábon állnak a feketével, mivel a sötétkék annak egy egyel lágyabb változata. A sötétkéket ráadásul az olyan semleges, fiatalos színekkel is menő manapság kombinálni, mint a mentazöld, a rózsaszín vagy a málna.
„A sötét kékeszöld egy hihetetlenül sokoldalú szín, ami rendkívül jól működik a friss fehér, aranyozott vagy tengeri fűzöld árnyalatokkal. Szeretem a mély palakéket és úgy tűnik, hogy az emberek is vevők most ezekre a gazdag, robusztus színekre. Én réz vagy arany díszítéssel és állati, leopárd-vagy zebramintával dobnám fel ezeket az elbűvölően modern hatást keltő színeket” – tanácsolja Ron Woodson. A H&M is betárazott az árnyalatból, itt 1490 forintot kérnek egy kék porcelántányérért, míg a Zarában 7995 forintot egy kék díszdobozért.
Bátran keverjük a semleges és a harsány színeket
„Imádom az olyan régi filmek semleges színpalettáját, mint például az 1953-as klasszikus, a Hogyan fogjunk milliomost, mely remekül példázza, hogy milyen jól megférnek egymás mellett a tompább és élénkebb színek" - hívja fel a figyelmet a trendre Christos Prevezanos. Az ötvenes évek lakberendezési filozófiáját könnyen átemelhetjük napjainkba is, ne féljünk bekeverni a bézst vagy a krémszíneket egy kis sárgával, rózsaszínnel vagy kékkel, garantált sikere lesz vele.
Púder és barbie rózsaszín
A kislányos árnyalatot jó ideje divatban tartják a divatházak, de a lakberendezők csak az elmúlt egy-két szezonban nyúltak bátrabban a romantikus szín után és vonták be vele a különböző falakat, csempéket és bútorokat. A fiatalkort idéző színt trendi fémes árnyalatokkal, bronzzal illetve kék vagy szürkés-zöld árnyalatokkal keverni a jövőben. A H&M-ben 1990 forintot kell otthagyni egy pink fotókeretért, a Zarában pedig 7995 forintot kérnek egy púder színű dekorvázáért.
Divatban maradnak a citrusszínek
Kim Alexandriuk lakberendező szerint nincs megfelelőbb szín az új lehetőségekkel kecsegtető új év első felére, mint a friss sárgás, mustáros, zöldes, citrusos árnyalatok. Ez a könnyed, de mégis melegséget árasztó szín ráadásul jól működik a konyhában és a nappaliban is, arról nem is beszélve, hogy mennyi izgalmas színt lehet még mellépakolni. Működik szürkével, szürkésbarnával valamint szilva, lila és bordó árnyalatokkal egyaránt. A H&M-ben 990 forintba kerülnek a citruszöld konyharuhák, a Zarában pedig 1995 forintot kérnek az zöld üvegfogantyúk darabjáért.
A klasszikus fehér és a krémszínek
Bár a legtöbben szeretünk legalább egy-két színes tárgyat elhelyezni a lakásban, azért megértjük, ha valaki kizárólag csupa fehér falakkal és kiegészítőkkel „dobná fel” otthonát. Persze, ezzel a stílussal leginkább azoknak érdemes próbálkozniuk, akiknek nincs semmiféle háziállatuk vagy kisgyermekük, és/vagy szeretnek takarítani. Ha mégis kedve támadna egy kis színt csempészni a hófehér falak és bútorok közé, próbálkozzon a világos rózsaszínnel, a szürkével, a feketével vagy az ezüsttel.
„A fehér egy letisztult, időtlen árnyalat, ami jólétet áraszt magából, valamint a hangulatos és tiszta otthon képét sugallja” – mondja Jackie Jordan, a Sherwin Williams marketingigazgatója, aki állítása szerint sokáig rajongott a színes dolgokért, majd korral egyre inkább a hagyományos, de mégis friss és megnyugtató fehér dolgok felé fordult.