Önnek is eszébe jutott már, hogy mennyivel egyszerűbb lenne az élete, ha a biciklijén beépített zár lenne, és nem kellene magával hurcolnia a különböző kilós vasláncokat, nehéz U-lakatokat, hogy biztonságban tudja a kerékpárt? Szerencsére ez a probléma másokat is foglalkoztatott, és olyan érdekes megoldások születtek belőle, mint a Danny, vagy a C alakban összehajtható bicikli. Ha ezt elképzelni se tudja, hajtás után megmutatjuk!
Az ülés
Az első esetben egy olyan megoldással találkozhat, amiben az ülés alakítható zárrá. A Yerka projekt 3 mérnökhallgatója alkotta meg az Unstealable Bike -ot, amivel a rengeteg biciklilopásra kívánnak reagálni. Ez persze eddig is megoldható volt a különböző, szép számban fellelhető kerékpárzárakkal, ám ezeket az eszközöket valahova a biciklire is fel kellett tenni. Használaton kívül meg cipelhette magával.
A három diák azonban megalkotta azt a biciklit, aminek beépített zárja van. Ez pedig nem más, mint az ülés. Egyrészt azért ezt a rész választották, mert ha nem is az egész kerékpárt, de ezt a részletet nagyon sokszor külön is meglovasítják a tolvajok, másrészt azért, mert ez mindig önnél kell legyen, ha biciklizni megy. A váz alsó, az első keréktől a pedálokig futó része szétnyitható és összetolható, valamint ki is lehet azt hajtani - ez alkotja a zár egyik részét. Majd az ülést ki húzva, a nyeregcsövet a kihajtott, most már két részből álló vázelemen átvezetve máris egy villanyoszlophoz, karcsúbb fához, vagy egy jól megkreált biciklitartóhoz lehet rögzíteni a kerékpárt. A megoldás egyelőre csak prototípus, de nagy reményekkel kecsegtet.
A kormány
A második esetben sem tért el a Teague cég és Taylor Sizemore közösen tervezett biciklijében a saját részeket hasznosító zár elvétől. Ebben az esetben azonban egy 3D nyomtatással készült titán kormányról beszélhetünk, ami azonban csak az egyik a Danny újdonságai közül.
Ez a kormány nem a hagyományos U alakkal rendelkezik, hanem egy lekerekített sarkokkal ellátott, középen üres téglalap. Maga a bicikli is igencsak futurisztikusra sikerült, de ezzel az újítással ez a hatás csak tovább fokozódik. A kormányt le lehet venni a kerékpárról és szét lehet nyitni, rögzíteni a bicajt vele, majd saját, beépített zárszerkezetével lezárni. És ezzel duplán biztonságos: nemcsak azzal akadályozza meg a lopást, hogy lezárta vele a bringáját, de oly módon is, hogy nem is érdemes nekiesni a hidegvágóval: hisz a szétbarmolt zár egyben a kormány is, anélkül meg nem sokra megy a biciklivel.
Ez a bicikli is prototípus, de azzal is számolni kell, hogy az alkalmazott megoldások, illetve az anyagok nem teszik olcsóvá a tervet, így ha el is terjed, inkább csak a tehetősebb vásárlók körében lesz népszerű.
Az egész bicikli
A De Montfort University hallgatója, a 21 éves Kevin Scott egy kicsit továbbgondolta a bicikli tárolását. Az Ő elképzelésében nem kell semmit levenni, kihúzni, bedugni vagy áthelyezni: egy elmés, racsnis megoldással ugyanis a bicaj maga tekerhető bármely tereptárgy köré. Pontosabban a váz két kerék közötti része, ami egy kar segítségével hajlíthatóvá válik. A váz ugyanis több kis elemből áll, és az egyes elemeket összekapcsoló acélszál meglazításával lehetővé válik, hogy a biciklit nemes egyszerűséggel egy fa köré kanyarítsa. Ha a bringa tulajdonosa a kar segítségével ismét meghúzza az acélsodronyt, a bringa váza megint kiegyenesedik és merev lesz, így ismét rendeltetésszerűen használható.
A terv egyetlen hiányossága, hogy bár a megoldás nagyon elmés, de ettől még maga a bringa tereptárgyhoz rögzítése nem oldódott meg. Hiszen a villanyoszlop/fa/kerékpártároló köré tekert bringát ettől még mindig le kellene valahogy lakatolni, és ez a funkcó sajnos nincs beépítve a vázba. Ugyanakkor az egymásra hajtott kerekek valóban megkönnyítik ezt a műveletet, hiszen egy jóval rövidebb lánc, vagy akár csak egy nagyobb lakat is elegendő lehet a biztonsághoz.