Pár hónappal ezelőtt az egyik legmeghatározóbb lakberendezési szaklap, az Apartamento nyári kiadása készített egy átfogó anyagot Wes Anderson sajátos képi világáról. Az olasz lap mellett egy másik nívós online magazin, az elsősorban építészetre fókuszáló archdaily.com is elindított egy sorozatot, melyet az Interiors Journal két szerkesztője, Mehruss Jon Ahi és Armen Karaoghlanian ír.
A rovat készítői leginkább a kultikussá vált filmekre koncentrálnak, és azoknak készítik el a tervrajzát. Ilyen exkluzív anyag készült a közelmúltban többek között Stanley Kubrick klasszikusaiból, a Ragyogásból, az 1968-ban forgatott 2001: Űrodüsszeiából vagy a Mechanikus narancsból is.
„Ez nem egy üzenet, Kubrick nem kívánt semmit szavakkal közvetíteni. A film maga egy verbális élmény, úgyhogy a film több, mint kétharmadában meg sem szólalnak a színészek. A vizuális látvány miatt a szavak másodlagossá válnak. Mikor a tudóst, dr. Dave Bowmant elszállítják egy másik világba, akkor csodálatos módon egy falakkal körülvett üres szobába érkezik meg, melynek köszönhetően azonnal elkap minket egyfajta távolságtól, külvilágtól, technológiától való félelem. A hálófülke berendezéséhez pedig a klasszikus építészet elemeit használták fel, amit reneszánsz festményekkel egészítettek ki. A szobában van egy ágy, székek és szekrények, valamint ragyogó padlólapok, melyek az egész filmet végigkísérik. A padlólapok például segítenek nekünk abban, hogy meghatározhassuk a szobák aktuális méretét. Hiszen ki tudjuk számolni, hogy mekkora egy szoba, ahova nyolc-tíz darab, nagyjából 4 x 4 centiméteres lap vannak lerakva" – olvasható a 2001: Űrodüsszeiáról a szaklapban.
A kreatív készítők persze a legdivatosabb sorozatokban is láttak fantáziát, így megrajzolták már a három különböző időszakban játszódó Törvény nevében című sorozat, valamint a Totál szívás diagrammját is, de nem hagyták ki Christopher Nolan Sötét lovag című filmjét és Spike Jones legutóbbi alkotását, a Nőt sem, melyet a sajátos építészeti tényezők miatt Los Angelesben és Sanghajban forgattak le Joaquin Phoenix főszereplésével.
“A bankrablás jelenete feltárja, hogy a sajátosan kialakított teret milyen barátságtalan környezetté tette a káosz" – olvasható a Sötét lovagról a lapban, melynek filmes sorozatában sok mindent megtudhatunk a kompozíciós egyensúlyról vagy arról, hogy milyen szerepet tölt be egy gondosan elhelyezett szék vagy ablak egyes jelenetekben, illetve milyen jelentőséggel bírnak az üres vagy a fehér falak a rendezők világában. Ha érdekli, hogy hogyan fonódik össze a filmművészet a belsőépítészettel, ide kattintva követheti az Interiors szerkesztőinek legújabb munkáit.