Kevés olyan filmrajongó van, akit ne fogott volna meg napjaink egyik legmenőbb New Wave rendezőjének, Wes Andersonnak sajátos képi világa és mesterien kidolgozott illetve felépített díszletei. Nem véletlen, hogy magával ragadó elemeit gyakran egyfajta műalkotásnak tekintik, melyek a 44 éves rendező vizuális védjegyeié váltak az elmúlt években – írja a gyerektörténeteket is egyedi szemszögből néző rendezőről az egyik legmeghatározóbb lakberendezési szaklap, az Apartamento, mely legújabb, nyári kiadásában mutatja be Anderson egytől-egyig könnyen beazonosítható filmes kézjegyeit.
„ A legérdekesebb lakások mindig azok, amik tükrözik a benne lakók személyiségét. Az efféle aprólékosan elrendezett belső terek igenis fontos szerepet játszanak a filmekben, ráadásul ha megfelelően használják őket, akkor ezek a képek beszélnek a szereplők helyett. És ez sehol sem egyértelműbb, mint Wes Anderson filmjeiben” – mondja a Grand Budapest Hotel, a Fantasztikus Róka úr és a Tenenbaum, a háziátok című filmek rendezőjéről az Apartamento főszerkesztője, Marco Velardi.
„Wes Anderson akár lakberendező is lehetne. Ha megnézzük a beltéri munkáit, akkor jól látható, hogy mennyire különlegesek, és mennyire pontosan megtervezett munka van amögött, hogy mit viselnek a szereplői és hogy hogy néz ki az a belső tér, ahova elhelyezi őket. Wes szenvedélyesen alkot meg minden egyes részletet, és ez az, ami miatt érdekes számunkra” – folytatja a design központú lap a rendező-forgatókönyvíró méltatását, aki bár privát szférájáról szigorúan letiltotta a szerkesztőség fotósát, filmjeinek nosztalgikus színeiről, bonyolult díszleteiről és a jellegzetes Browstone-féle lakásokról szívesen mesélt és mutatott képeket a lap riporterének.
„Mindig azt mondom, hogy az emberek otthonába kirakott kép sokkal többet mond el az adott személyről, mint amilyet egy portré valaha is tudott. Azt hiszem, hogy a filmvilágban még idő kell, hogy a rendezők lekorlátozzák a karaktereket, hogy a belső terekre koncentrálhassanak. Talán most van is erre valamiféle szükségszerűség. Ez a bonyolult vizuális nyelv lett Anderson védjegye, amin belül a díszleteket mesemondásra használja a munka során” – mondja a rendező specialitásáról a magazin társalapítója, Nacho Alegre. Nézze meg ön is a galériában Wes Anderson leglátványosabb alkotásait!