Villámháború a Balatonon

Olvasási idő kb. 4 perc

Ha az ember gyerekekkel indul a strandra, figyelemlekötő játékokra is szükség lehet a homokozóvödör, locsolókanna (kisebbek) és a vízi sportszerek (nagyobb gyerekek) mellett. A körülmények a kisebb méretű, gyors lefolyású társasjátékokat favorizálják. A gyerekek a strandon ugyanis elfáradnak maguktól, vagy eljön az az 1-2 óra, amikor a szülőnek kell lépni, és ki kell parancsolni őket a vízből. Ha a „gyere az árnyékba!”, a „pihenj egy kicsit!” vagy az „enned kell valamit!” felkiáltások nem jönnek be, és ha az sem elég vonzó, hogy segíthetnek anyának megfejteni a rejtvényt („orosz folyó, két betű?”), akkor ajánlunk három új kártyát/társasjátékot,  amivel árnyékban/napozósátor védelmében lehet tartani őket, és az sem baj, ha vizes a kezünk, mert mindegyik vízhatlan.

Swish

A kártya az alap, akár a magyar, akár a francia, akár az uno/solo, vagy autós, kvartett, Fekete Péter. Vadiúj típust kerestünk a 8 és 9,5 éves fiaimnak, ami képességfejlesztő is egyben, és így jutottunk el a Swish-hez: az átlátszó plasztik kártyák felületén egy-egy színes karika és pont/pötty variáció van. Gyors, izgalmas meneteket játszottunk a két gyerekkel, ezt ők ketten is művelhetik, de egy nyolcas csapat is nekiállhat. Neveléstudományi doktorit érne annak összegyűjtése, hogy milyen képességeket fejleszt, a térlátástól a koncentrációig, egyszóval a szülő kipipálhatja a nyári foglalkoztatás minimál szintjét. A fiaim bármikor képesek voltak folytatni / újra játszani, egyszer sem húzták a szájukat az ismétlés miatt. Szoros, kiegyensúlyozott meneteket játszottak. A játék a mellé adott kis szütyőben is elfér.

A cél egyébként az, hogy a játékos „Swish-eket” hozzon létre, azaz úgy illessze egymásra az áttetsző lapokat, hogy a pontok a karikába kerüljenek, és nem maradhat karika pont nélkül, egyszóval az inverzét rá kell rakni. A helyzetet az bonyolítja, hogy az egymásra rakott pontok és karikák színének meg kell egyeznie. Aki észrevesz egy Swish lehetőséget, jelzi, bemutatja, és a lapokat megkapja. A győztes a legtöbbet összegyűjtő játékos.
Játékosok száma: 2-8 fő
Hány éves kortól: 8-tól írja, de 6-tól nyugodtan
Játékidő: 10-12 perc
Nehézség: 2/5
Dizájn: 5/5
Újrajátszhatóság: bármikor
Ár: 4290 ft

Kabaleo

A színes gúlákkal működő Kabaleo pakolgatása sem szobához kötött. A 66 gúlából minden játékosnak van egy saját színe, amit titokban kell tartania a menet során. A résztvevők meghatározott számú bábut kapnak, amiket úgy kell folyamatosan elhelyezni a törölközőn/füvön, hogy az esetlegesen létrejövő gúlatornyok legfelső eleme a játékos saját színét mutassa.

Bár szülőként úgy gondoltuk, hogy a kelleténél többet számít itt a szerencse, és hogy a játék végére esetenként kiderül az eltitkolt szín, a gyerekek kőkemény stratégiákat dolgoznak ki, amit profin végre is hajtanak, porig alázva ezzel a magukban fanyalgó felnőtteket: Dodóék élvezték, hogy sikerrel blöfföltek, és pókerarccal becsaphattak minket. Ha nem is lett akkora kedvenc, mint a Swish, a Revue du jouet' francia játékmagazin nem túloz nem túloz a készségfejlesztő potenciálokat illetően: az év stratégiai játékának választották 2011-ben.

Játékosok száma: 2-4 fő
Hány éves kortól: 8-tól írja, de 6-tól nyugodtan
Játékidő: 15-20 perc
Nehézség: 2/5
Dizájn: 4/5
Újrajátszhatóság: 2-3-at bármikor, utána már kevésbé
Ár: 5990 ft

Hive

A viszonylag súlyos, rovarokat ábrázoló, hatszögű műanyag bábuk is megfogták a fiúkat: imádják ezeket. Az elsőre bonyolultnak tűnő játékba hamar belejöttek, és a harmadik-negyedik alkalommal már hibátlanul ment. A Hive egy jól kigondolt, tartalmas, ötletes stratégiai játék két személyre. A srácok egy-egy rovarsereget irányítanak, a hangyák, a pókok, a szöcskék, a méhek és a szarvasbogarak mindegyike másként tud lépni. A cél az ellenfél királynőjének bekerítése, és az nyer, akinek ez előbb sikerül, de akkor is vége a játéknak, ha a rovarok láncolata megszakad.

HIVE game1

Leginkább akkor vették ezt elő, ha az idősebbik meggyőzi erről az öccsét. Dodó azért imádja, mert általában ő nyer, Bálintka meg azért, mert szerinte ez is jót tesz a sakktudásának. A legnagyobb vita amiatt volt, ki kezdi a játékot, szerintük ugyanis ez már nagyban meghatározza a végeredményt. Ennek ellenére változatos partikat játszottak a Balatonon, a villámháborútól az elhúzódó hadjáratokig.

Játékosok száma: 2 fő
Hány éves kortól: 9-tól írja, de 6-tól nyugodtan
Játékidő: 12-22 perc
Nehézség: 2/5
Dizájn: 5/5
Újrajátszhatóság: bármikor
Ár: 6290 ft

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek