Hiába halt meg az utas, a repülőjegy árát nem térítik vissza

GettyImages-1242514814
Olvasási idő kb. 3 perc

Szinte felrobbantotta az internetes kommentszekciót az egyik repülőtársaság első reakciója, amikor leendő utasuk visszaváltotta volna időközben elhunyt partnere jegyét, ám az árát nem kapta vissza.

A 19 éves lány barátjával együtt váltotta meg repülőjegyét, az utazást azonban tragikus baleset miatt volt kénytelen lemondani. Egy közúti szerencsétlenségben ugyanis pár héttel az indulás előtt barátja életét vesztette, és ő is komolyan megsérült.

Azt gondolnánk, a repülőjegyek visszaváltása manapság már nem ütközik komoly akadályba, azonban a légitársaságoknak szigorú lemondási szabályzata van erre az esetre. Még az elhalálozás sem jelent kivételt. 

A légitársaságok szigorú szabályokhoz kötik az utazás lemondását
A légitársaságok szigorú szabályokhoz kötik az utazás lemondásátVirojt Changyencham / Getty Images Hungary

Nem tartják etikusnak

Egy édesanya keserű története rázta meg a hírolvasókat nemrég. Amint az a Guardianben olvasható, a brit szülő érthetetlennek tartotta, hogy egy világméretű cég nem rendelkezik vis maior protokollal a hasonló esetekre. 

„A lányom és 19 éves barátja a Wizz Airnél foglaltak egy utazást. Sajnos a barátja nyolc nappal az indulásuk előtt meghalt egy autóbalesetben. A lányom érthető módon lemondta az utazást. Elküldte a Wizz Airnek a halotti anyakönyvi kivonatot, de az alapján is csak a költségek harmadát térítik vissza – mesélte a lapnak. Az egész folyamat nagyon megviselte a lányomat, akinek meg kellett szereznie a halotti anyakönyvi kivonatot a családtól, és el kellett magyaráznia több embernek, miért kellett lemondania a nyaralást. Még csak 19 éves.”

A WizzAir általános szerződési feltételei között ugyanis az szerepel, hogy egy hónapon belül az utazás megkezdése előtt még halál esetén sem térítik vissza az utazás teljes díját. A történetben szereplő fiatalnak is mindössze 109,99 fontot fizettek volna eleinte. 

A légitársaság végül mindent visszafizetett

A WizzAir azonban azt állítja, félreértés történt, egy személy után igényelték csak vissza a jegy árát, a történet nyilvánosságra hozatala után végül mindkét jegy teljes összegét hajlandóak visszatéríteni, és sajnálatukat fejezték ki a tragédia miatt. 

A problémát az okozhatta a hírek szerint, hogy közvetítőn keresztül foglalták le a jegyeiket a fiatalok, s emiatt a jegyek összege alacsonyabb volt, mint amennyit valóban kifizettek az út szervezése idején, hiszen a közvetítői díj természetesen nem a légitársasághoz, hanem a szolgáltatóhoz került. 

A Guardian arra is felhívta a szomorú eset kapcsán a figyelmet, hogy az esetleges visszatérítések miatt érdemes közvetlenül foglalni a jegyeket az adott légitársaságnál, és nem ajánlott a biztosításon sem spórolni, mely garantálja, hogy ha szükséges, sokkal egyszerűbben és nagyobb összegben kaphatjuk vissza a pénzünket, ha valami miatt mégsem tudunk repülőre ülni.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek