Az eredmények alapján készített háromdimenziós modell azt mutatja meg, hogy a hajó süllyedés közben kettészakadt. A kutatás rávilágított arra is, hogy igaz, amit korábban szemtanúk állítottak a Titanic mérnökeiről: valóban az utolsó pillanatig dolgoztak annak érdekében, hogy a hajón működjön a világítás, ezzel életeket mentettek meg.
A hajó oldalán A4-es papírlap nagyságú lukak keletkeztek az ütközést követően, ezért lett olyan gyorsan a habok martaléka a hatalmas óceánjáró – írja a The Sun. Túl hosszú egybefüggő terület sérült meg, ezért került víz alá a korábban elsüllyeszthetetlenként aposztrofált hajó.

A fenti megállapításokat a Titanic roncsa mellett, 3800 méteres mélységben dolgozó szkennelő robotok segítségével tehették a kutatók. Több mint 700 ezer felvételt készítettek az összes elképzelhető szögből, így jött létre a minden eddiginél pontosabb modell.
A Titanic hősei a hajó sok utasának életét mentették meg
A kutatás azt is megmutatta, hogy egy kabinablak is megsérült a jégheggyel való ütközés eredményeképp – ez egybevág az utasok beszámolójával arról, hogy a személyzeti kabinokba is jég került. A kazánházak állapota azt bizonyította, hogy süllyedés közben is üzemeltették őket, ez tette lehetővé a hajó világításának fenntartását.
Joseph Bell mérnök vezetésével egy csapat ember valószínűleg az utolsó pillanatig lapátolta a szenet a kazánokba: egy nyitott szelep árulkodott arról, hogy az áramfejlesztő rendszerben milyen hosszan áramlott gőz.
A hősi halált halt mérnökök erőfeszítése lehetővé tette, hogy az utolsó pillanatokig mentőcsónakokat bocsáthassanak vízre.
Három katasztrófát is túlélt a Titanic egyik alkalmazottja: ez az ő története.
Túlélte a Titanicot és mellette még két másik hajókatasztrófát, ismerd meg az elsüllyeszthetetlen nőt.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés