A régebbi gyártmányú autók tulajdonosai lehetnek bajban
Évtizedek óta bevett gyakorlatot változtattak meg májustól a közúti ellenőrzéseknél: eddig a traffipaxok hibahatárához igazodva 100 km/óra alatti előírt sebesség esetén 3 km/óra, 100 km/óra felett 3%-os eltérést toleráltak, vagyis például 50-es sebességkorlátozásnál csak 53-as tempó felett büntettek, ennek azonban mostantól vége. Az új szabályozás szerint a műszerek által mért érték további korrekció nélkül veendő figyelembe – erősítette meg a vezess.hu érdeklődésére az ORFK –, vagyis 50-es táblánál 51-es sebességtől, 60-as tábla esetén 61-től, satöbbi kapják a büntetést a gyorshajtók.
Érdemes tehát figyelni az utakon, különösen azoknak, akik régebbi gyártmányú autót vezetnek. Az újabb gépjárművek digitális sebességmérői sokkal pontosabbak az analógnál, így kevés esély van tévedésre – magyarázza Janklovics Ádám ügyvéd –, a régi autók műszerei ugyanakkor problémát okozhatnak. Előfordulhat, hogy a sofőr azt hiszi, 50-es sebességgel halad, miközben a traffipax 52–64 km/órát mér; a tévedést szinte lehetetlen utólag bizonyítani, ezért szükséges a fokozott óvatosság.
A szigorítás ugyanakkor csak abban az esetben érvényesül, ha a rendőrök a helyszínen megállítják a vétkeseket, ahol továbbra sem állítják meg a gyorshajtókat, például az autópályán, megmarad az elvi lehetősége a sebességtúllépés megúszásának. 100 km/óra alatt 15 km/óráig, e felett 20 km/óráig nem az objektív felelősség elve szerint járnak el a hatóságok, vagyis az autópályán elvben 150 km/óra felett is elkerülhető a bírság.
Az ORFK a sebességmérések gyarapítását is célul tűzte ki, 40 darab új, mozgás közbeni mérésre is alkalmas traffipaxberendezést vásároltak összesen nettó 296 millió forintért, melyeket májusban állítanak szolgálatba.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés