A több évtizedet felölelő 69 autóból álló történelmi F1-es autókollekció legendás Ferrarikat tartalmaz, és egyes darabjait olyan motorsport-legendák vezették, mint Michael Schumacher, Niki Lauda és Nelson Piquet.
Inkább eladja autóit, minthogy a feleségérre hagyja
Bernie Ecclestone több mint ötven éven át tudatosan gyűjtötte az egyedi autókat, melyeket évtizedek óta senki nem látott. Elmondása szerint mindig mindegyik gépjárműből csak a legjobbat vette meg.

„Minden autómat szeretem, de eljött az idő, amikor el kell gondolkodnom azon, mi lesz velük, ha már én nem leszek.
Ezért döntöttem úgy, hogy eladom őket.” – nyilatkozta a Forma-1 egykori főnöke, majd viccesen hozzátette: „Miután olyan hosszú ideig gyűjtöttem az autókat, szeretném tudni, mi lesz velük, hová kerülnek, mert semmiképp nem szeretném a feleségemre hagyni őket, ha én már nem leszek a közelükben.”
Nincs még egy ilyen drága autógyűjtemény
Bernie Ecclestone autógyűjteménye ékesen példázza és nyomon követi a Forma-1 történetét köztük olyan darabokkal, mint egy zöld 1949-es Ferrari Thin Wall Special és egy Ferrari 312T versenyautó, mellyel a Scuderia 1962-ben megnyerte első konstruktőri bajnoki címét.
De része a gyűjteménynek egy Ferrari 312B3, amely többszörös Nagydíj-győztes, egy Dino 246, amellyel a Ferrari három szezont kampányolt, és amit Mike Hawthornt, az 1958-as világbajnok pilóta vezetett, de a gyűjtemény része egy Ferrari F2002, a 21. század egyik legjelentősebb autója is, mellyel a Scuderia két bajnoki címet is szerzett 2002-ben.

A csúcsjárművek között ott van egy Vanwall VW10, mellyel Stirling Moss többször is nagydíjgyőzelmet aratott az 1958-as szezonban.
A kollekció egyik legkiemelkedőbb darabja az a Ferreri 375-ös, mellyel Alberto Ascari 1951-ben Olasz Nagydíjat nyert. Ez volt az a jármű, mellyel a Ferrari megszerezte első győzelmét, köszönhetően Jose Froilan Gonzalez 1951-es silverstone-i diadalának, ahol az Alfa Romeós Juan Manuel Fangio előtt végzett.
A kollekcióban Ecclestone összes Brabhamje is megtalálható, beleértve az ellentmondásos BT46B versenyautót is, melyet Lauda 34 másodperccel győzött Riccardo Patrese előtt az 1978-as Svéd Nagydíjon.
Műalkotásokként tekint az autóira
A 94 éves Ecclestone azt mondja, készen áll lelkileg is arra, hogy a 70 évnyi versenyzést felölelő kollekciótól megváljon annak ellenére, hogy a fentebb is említett F1-es csodákat évtizedeken át gyűjtötte.

„A Forma-1 történetének legjobb és legeredetibb autói vannak a birtokomban, most úgy döntöttem, hogy új otthonokba költöztetem őket, ahol ugyanúgy értékelik őket és vigyáznak rájuk, ahogyan én tettem, vagyis értékes műalkotásokként gondozzák őket.” – fogalmazott Bernie Ecclestone.
Ecclestone a luxus- és versenyautó-értékesítőn, Tom Hartley Jr-n keresztül szeretne megvállni értékes kollekciójától. Az autókereskedő nagyon kiváltságosnak érzi magam azért, hogy a Forma-1 egykori ura az ő vállalkozására bízta autócsodák értékesítését. A szakember hivatása révén különösen jól ismeri az értékes autókat, de elmondása szerint még soha nem kínáltak eladásra a világon olyan versenyautó-kollekciót, amely megközelítette volna Bernie Ecclestone-ét. A luxusautók értékesítésével foglalkozó férfi hangsúlyozta: ez egy nagyszerű lehetőség egy igényes gyűjtő számára, hogy olyan autókat szerezzen be, amely egyedülálló a világon.
A Renault 5 soha nem akart többnek látszani, mint ami valójában. Az Év Autójának megválasztott jármű 50 év után is tud újat mutatni.

Az Év Autójának megválasztott jármű 50 év után is tud újat mutatni.
Tovább olvasom
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés