Az operatív törzs rendeletet szigorított, búcsút mondhatsz a hétvégi kirándulásnak, és hiába vágysz egy kis nyugalomra, a gyerekek egész nap ordítanak otthon. Ráadásul megint elfogyott a boltban a liszt és az élesztő. Mindegy, amúgy sem értesz a kenyérsütéshez. Ismerős helyzetek, igaz? Lenhardtné Kwaysser Fatime #maradjotthon című társasjátéka az elmúlt hónapok nehézségeit, megmosolyogtató pillanatait és mindannyiunk által jól ismert helyzeteit idézi meg.
#maradjotthon
Játszva minden könnyebben megy, jobban rögzül! – vallja Fatime, aki a vírus felbukkanásakor nemcsak a digitális oktatásra való átállást könnyítette meg a kis diákjai számára, hanem a pandémiával járó, mindennapi akadályok leküzdésében is mellettük állt. A #maradjotthon társasjátékkal szeretett volna segíteni, hogy az elsős osztálya könnyebben átvészelje ezt az időszakot, hogy ne teherként éljék meg a kihívásokat, hanem közös élményként. „A játék, a társasjáték fejlesztő hatását nem tudom eléggé hangsúlyozni – mondja. – Segít feleleveníteni a történteket, és megerősíti őket abban, hogy milyen komoly, interaktív munkát végeztek három hónapig.”
A #maradjotthon csapatmunka eredményeként született meg. A karantén alatt Fatime osztálya belevágott egy társasjátékkészítő projektbe, az ötleteiket a Teamsen keresztül mutatták be, közben pedig pontokat szerezhettek az időben leadott feladatokért, a társadalmi szabályok betartásáért, egymás segítéséért, de veszíthettek is, ha nem töltötték fel időben a feladatokat vagy nem mozogtak eleget, mit több, még nassoltak is. A fejlesztésben Fatime családja is részt vett: a férje, aki maga is társasjátékokat fejleszt és ad ki; és kisfiai, akik az ötletelésből és a tesztelésből is kivették a részüket.
A játék első változata két hét alatt állt össze, a bizonyítványosztás előtti este jött ki a nyomdából, és a gyerekek másnap, az évzárón már a kezükben tarthatták. A boltok polcaira került kiadás már elszakad az iskolai élettől, és a mémekké és viccekké lett home office helyzetek kerülnek a középpontba.
Móka, kacagás, karantén
Győrfi Pál otthon talált: kapsz 2 pontot. Orbán Viktor csak 2 nap múlva nyilatkozik. Türelmetlenségedben 2 pontot veszítesz. Kis győzelmek és kis veszteségek a pandémiabeli világban és a #maradjotthon társasjátékban. Míg a mindennapokban ezek a szituációk boldog pillanatokat és lelki megpróbáltatásokat jelentenek, a játéktábla felett megszerzett és elvesztett pontokat.
A játék lényege ugyanis, hogy minél előbb összegyűjtsük a győzelemhez szükséges 19 életerőpontot, és egy kézfertőtlenítő és egy maszk birtokába jussunk, miközben a bábukkal gondosan betartjuk az egymezőnyi távolságot. Kockadobással, kerékpörgetéssel és kártyahúzással dől el, hogy milyen hatások érnek minket, és hogyan gyarapodnak vagy éppen fogynak a pontjaink.
A #maradjotthon pörgős, humoros játék, amely minden játékost megmosolyogtat a jól ismert karanténszituációkkal. Ki nem tartott sorozatmaratont a négy fal közé zárva, vagy bosszankodott a boltok limitált vécépapírkészlete miatt? Miközben igyekszünk minél több pontot összegyűjteni, felidézhetjük a vírus legbosszantóbb vagy utólag megmosolyogtató pillanatait. A nagy szerencsefaktor miatt pedig játék közben is úgy érezhetjük magunkat, mint a járvány kiszámíthatatlan eseménycunamijában.
Mivel az elmúlt közel egy évben azt is megtanultuk, hogy együtt minden akadályt könnyebben győzhetünk le, kooperatív játékmódban is indulhatunk, hogy együttes erővel győzzük le a vírust. Fatime és fejlesztőtársai célja sem más, mint hogy összehozza a játékkal az embereket. „A kooperatív játékmódban az összes játékosnak áldozatot kell hoznia annak érdekében, hogy legyőzzék a vírust – magyarázza. – Hát, mit mondjak? Ezt még bizony tanulnunk kell.”
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés