Aki nem ismeri a Fjällräven hátizsákokat, az valószínűleg az elmúlt években nem ment utcára. Bár a Kanken hátizsák idén negyvenéves, Budapest utcáin csak néhány éve kezdett el gombamód szaporodni, azóta pedig gyakorlatilag lehetetlen úgy végigmenni a városon, hogy ne jönne szembe valaki, hátán a téglahasáb alakú, rókás logós táskával. Aki nem érti a jelenséget, az most még kevésbé fogja, a svéd márka ugyanis összeállt egy másik svéd márkával, az Acne Studiossal, hogy az alapvetően túrázásra szánt táskák és ruhadarabok most már hivatalosan is a divattörténelem részéve váljanak.
A Fjällräven egyébként gyakorlatilag egy intézmény a svédek életében, erről beszélt az Acne Studios kreatív igazgatója, Jonny Johansson is, aki saját bevallása szerint gyakorlatilag a rókás márka cuccaiban nőtt fel, azt már csak mi tesszük hozzá, hogy jó svédként bizonyára a többi cucca a H&M-ből volt, amiket az IKEA szekrényekben tárolt a család.
Le a fast-fashionnel!
Egy alapvetően túraruházatot gyártó cégnek nyilván fontos, hogy legyen természet és erdő, aminek a meghódításához túraruházatot kell venni, ezért a Fjällräven kihangsúyozta, hogy a kollaboráció során is fontos volt, hogy tartós és időtálló darabok szülessenek, a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal, amiket majd szeptember 6-tól lehet beszerezni az Acne Studios boltjaiban, illetve a Fjällräven honlapján.
Rájöttünk mi az a városi dzsungel terepruha
Bár alapvetően egy outdoor, vagyis természetjáró márkáról van szó, a Kanken táskák legsűrűbb előfordulási helye mégis Budapest belvárosa. A nagy túrázóknak már nem nagyon kell bizonygatni, hogy van élet a Kanken hátizsákon túl is, a belvárosi fiataloknak pedig úgy tűnik, pont tökéletes az új kollekció. Rájöttünk ugyanis, hogy ezekkel a darabokkal nem az erdőben lehet eggyé olvadni a természettel, hanem a városban lehet eggyé olvadni a BKV járatokkal! Galériában mutatjuk a trolikabátot, a buszpólót, a villamostáskát és az átszállónadrágot!