Menőbb a vintage, mint az aktuális trendek

Olvasási idő kb. 6 perc

Sok tervező nyúlt vissza a 80-as és 90-es évekhez, ezért nincs sok különbség a két világ között. Irány a turi!

Biztos nektek is feltűnt, hogy mekkora divat lett az elmúlt években a vintage, ezen belül is a luxi kategória, amit az olyan online “turkálók” is igyekeznek meglovagolni, mint a ThredUp, aminek alapítója és vezérigazgatója, James Reinhart szerint a Gap és a Zara mellett rengetegen keresnek rá a régebbi Chanel, Louis Vuitton és Hermés darabokra, amikre korábban nem sok találatot dobott ki az oldal, pedig valójában sok ilyen csúcsminőségű termékük van, csak szinte azonnal elkapkodják azokat a webáruházból.

Menő úgy öltözni, mint a 80-90-es években.
Melodie Jeng

“Szezonális darabokat bárhol vehetsz, de vintage ruhában még különlegesebbnek érezheted magad” 

Tehát van igény a drágább levetett holmikra, ezért ráhúztak az oldalra egy Luxe néven futó vonalat, ami megkönnyíti az ismert márkákra vadászó kincskeresők dolgát. Persze nem a ThredUp találta fel a spanyolviaszt, az eBay már 1995 óta működik, de ott van a TheRealReal, a Vestiaire Collective és a Re-See is, amikre nagyobb a kereslet, mint valaha. “Szezonális darabokat bárhol vehetsz, de vintage ruhában még különlegesebbnek érezheted magad” – mondja Fanny Moizant, a Vestiaire Collective társalapítója, akivel a Re-See munkatársa, Sofia Bernardin is egyetért, szerinte hosszútávon mindenki az egyéniségéhez passzoló ruhát keres magának.

“Olyan világot élünk, ahol szinte minden a rendelkezésünkre áll, teljesen természetes, hogy valami olyasmire vágyik az ember, ami nem mindenki számára elérhető. Öt-hét évvel ezelőtt még nem volt menő Airbnb-zni. Ezzel szemben most mindenki ezt csinálja (még Kardashianék is New Yorkban), mert így sokkal izgalmasabb az utazás. Valami ilyesmi mehet végbe a divatvilágban a vintage-dzsel is, ez egy új, érdekes formája a vásárlásnak” – mondja Reinhart, aki az Airbnb-effektussal magyarázná a vintage mániát.

Turkálóból is beszerezheted a legújabb trendeket, ha szemfüles vagy!
Matthew Sperzel

De minek köszönhető valójában, hogy felkapott lett a vintage és hogyan jelenik meg mindez az utcai divatban?

A TheRealReal jelentése szerint 2017 első félévében a vásárlóik a Chanel, Hermés, Cartier és Rolex termékek mellett leginkább a vintage hatású ruhákban utazó Guccira voltak kíváncsiak. “Úgy látjuk, hogy ugyanaz a helyzet a Guccival, mint pár évvel ezelőtt a Celine-nel. Emlékszem, hogy egyáltalán nem voltak jók a viszonteladásaik, aztán jött Phoebe Philo és a korábbihoz képest 30, 40, 50 százalékkal megugrott rá a kereslet és ezzel párhuzamosan az árak is” – mondja a TheRealReal kereskedelmi vezetője, Rati Sahi.

A Gucci Dionysus táskákra például annyian kerestek rá az elmúlt időszakban, hogy az árak 30 százalékkal megugrottak. És ugyanez a helyzet az olasz divatház loafer cipőivel is, ami többek között annak tudható be, hogy egyre több tervező, a Chaneltől a Manolo Blahnikig kényelmes kollekciókban gondolkodik, de a sportos vonal is eléggé népszerű. A tavalyi évhez képest például 35 százalékkal többen voltak kíváncsiak a Gucci logós övekre, a divatház újraértékesítési értéke pedig 120 százalékkal nőtt 2014 óta.

Irány a Humana Vintage!
Matthew Sperzel

Menő a 90-es évek minimalizmusa

A Re-See társalapítója, Sabrina Marshall azzal magyarázza a jelenséget, hogy Raf Simons leigazolásával újra sikkes lett a Calvin Klein, ezzel együtt pedig a divatház egyik ikonikus darabja, a  kombiné-szerű kivágott ruha, ami nagyban meghatározta a 90-es évek divatját. Kicsit más véleményen van a Vestiaire Collective vintage részlegének vezetője, Marie Blanchet, aki szerint a Maison Margielától inspirálódó Demna Gvasaliának (a Balenciaga és a Vetements tervezője) köszönhetjük, hogy hirtelen annyira keresett lett a használtruha piacon a Margiela-féle cipő, azon belül is a híres Tabi vonal( tudjátok, a pata cipő). 

Demna Gvasalia a divatvilág új császára

A Vestaire vezetője azt állítja, hogy a Gvasalia féle Balenciaga és Vetements cuccok a piacra kerülést követően szinte azonnal klasszikussá váltak, és az elkövetkező években egyértelműen csak nőni fognak a viszonteladásaik. A bomber dzsekiket és a túlméretezett bevásárlószatyrokat például percek alatt elkapkodták az üzletekből, ezért a szakember azt tanácsolja, hogyha bármit is sikerült beszerezned Gvasalia első kollekciójából, még várj pár évet az eladásukkal, mert garantáltan az eredeti ár többszörösét is elkérheted majd értük.

GettyImages-806013940
Melodie Jeng

A 80-as évek bevállalósabb vonala van divatban

Leginkább a Saint Laurent új tervezőjének, Anthony Vacarellónak köszönhetjük, hogy visszatértek a széles vállak, a bőr és lakkbőr cuccok és a szabad szemmel alig látható szupermini szoknyák a divatba – írja a Refinery29.com, melynek szerzője szerint a párizsi divatház kreatívosa a 80-as évek olyan nagy sztártervezőitől merített ihletet, mint Azzedine Alaïa, a velencei származású Roberta di Camerino, illetve Claude Montana, így ezeknek a tervezőknek a régebbi darabjaira feltétlenül érdemes vadászni például az Etsy.com oldalán, ahol 37 ezer forintért van Camerino féle piros szemüveg keret, de fekete Montana blézert is találtunk 26.591 forintért.

Neked bejönnek a vintage cuccok?

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek