Puszta lábvédő és divat funkciójukon túl a cipők identitást, csoporthoz való tartozást és a viselőjük személyiségét egyaránt magukban hordozzák, ezenkívül jelentős kreatív lehetőséggel is bírnak. Formatervezők kezében a divatos mindennapi tárgy látványos és egyedi, autonóm plasztikai művé vagy limitált kiadású lábbelivé változik.
A Műcsarnok Kamaratermében látható, Shoe Magic, magyarul Cipőmágia című kiállításhoz a cipőkre különböző szempontból tekintő, különféle nemzetiségű művészek és formatervezők művei közül válogatott a hazai kurátor, Mayer Marianna a hágai Virtuális Cipő Múzeum alapítójával, Liza Snookkal és Joyce de Gruiter művésszel együtt.
A hazai tárlat sajnos nem olyan nagy, mint amit 2014-ben Bécsben láthattunk, de cipőmániásoknak így is kötelező kör. Ez a kiállítás konceptuális, sokrétű műveket mutat be, amelyekre az ember felkapja a fejét, mivel többről szólnak, mint egy pár hordható cipőről. Sőt. Felmerül, hogy vajon mitől cipő egy cipő? Attól, hogy hordható? A kiállítás alkotói szerint biztos nem.
A Műcsarnokban – és már a Virtual Shoe Museumban is – láthatjuk magyar tervezők műveit is, például Káldy Júlia, Papp Laura, Paulovics Dóra Ivonn és Tóth Kern Enikő munkáit. Valószínűleg a legjobban akkor jársz, ha kombinált jegyet veszel a Műcsarnokba és megnézed Sebastiao Salgado Genezisét is. Ha nem akarsz múzeumba menni, online is kiművelheted magad cipőkből, a Virtuális Cipő Múzeumban ugyanis minden fent van, ami a kiállításon látható – sőt, még annál is több!