Április óta nagy az izgalom, hogy ki veszi meg a celebnők egyik kedvenc luxuscipő márkáját, a Jimmy Choo-t. A Reuters.com hozta le a hírt, miszerint Michael Kors 1,2 milliárd dollárért (313,7 milliárd forint) csapott le a cégre, ami eddig a német Reinmann család érdekeltségébe tartozó JAB Holding többségi tulajdonába tartozott.
A megállapodás értelmében a Jimmy Choo a továbbiakban az amerikai Michael Kors 100 százalékos tulajdonú leányvállalata lesz. Az efféle összeolvadás mostanában nem egyedülálló a divatszakmában, a Kors vetélytársának tartott Coach is bevásárolt menő kiegészítőket gyártó márkából, ők a Kate Spade-t vették meg 2,4 milliárd dollárért (617 milliárd forintért) ez év májusában.
“Nagy rajongói vagyunk Jimmy Choo csodálatos stílusának... Örömmel látjuk luxuscsoportunknál” – mondta a megfizethető luxusban utazó Kors, aki a nevét viselő cég tiszteletbeli elnöke és kreatívigazgatója. A dizájner szerint a felvásárlás számos lehetőséget és előnyt jelent a Jimmy Choo-nak, többek között lehetősége lesz a férfi luxuscipő-vonal fejlesztésére, valamint az online és a globális piacra való kilépésre, elsősorban a rohamléptekkel növekvő ázsiai terepre.
Az ikonikus körömcipőiről ismert Choo neve a 90-es évek óta felkapott a híresek és gazdagok körében, népszerűsége pedig akkor sem csökkent, mikor négy évvel ezelőtt a márka névadója és társ-alapítója, Tamara Mellon lerántotta a leplet a suszter körüli legendáról és azt állította önéletrajzi könyvében, hogy Jimmy Choo soha nem tervezett egyetlen cipőt sem a márkának.
„2000 végén a Jimmy Choo nyeresége körülbelül 3 millió font (1 milliárd forint) volt évente. Saját butikunk volt Londonban, de képviseltettük magunkat 450 nagyobb üzletben is, beleértve a Harrods és Selfridges áruházakat is. Mindezek tetejébe megnyertük a British Fashion Council (Brit Divattanács) díját, amit Jimmy vett át a nevünkben, bár a kivitelezésben semmilyen szinten nem vett részt” – mondja a Manolo Blahnikkal és Louboutinnel egy lapon emlegett Choo-ról az üzletasszony.