Így könnyítheti meg napját, ha egész nap magassarkúban kell szenvednie

Megoszlanak a vélemények arról, hogy a magassarkú cipő tönkreteszi-e a lábat, illetve a gerincre milyen negatív hatással bír, mi is többször megírtuk már, egy viszont biztos: a magassarkú optikailag nyújtja a lábat és azáltal a legtöbb esetben formásabbá is teszi azt. De persze ennek ára van, sajnos a legtöbb magassarkú cipő rendkívül kényelmetlen és igen, ez alól még a dizájnercipők sem kivételek. Hogy lábfeje elkerülje a satuba szorított érzést, megmutatjuk, hogy milyen praktikákat ajánl a Daily Mail megoldásképpen.

 

A 37 éves londoni lábszakértő, a Jem Footcare alapítója, Jemma Klein-Besser szerint, amikor súlya a nem megfelelő ízületeket terheli, a teste károsodhat. Szóval az egy dolog, hogy a magassarkú cipők általában gyönyörűek, sok buktatójuk van a szakember szerint. Többek között kialakulhat a rendszeres hordásuk miatt: sípcsontdeformitás, ízületi gyulladás, ropogó térdek, sípcsontgyulladás, Achilles-ín gyulladás, bütyök és kalapácsujj is. „Magassarkúban a testtömeg leginkább a lábfej elejére, illetve a lábujjakra terhelődik, ami előidézheti a sípcsont befelé fordulását, hogy egyenesen tudjon állni lábain. Ez okozhatja később a lábszárcsont torzulását és a gyulladásokat” – magyarázza Klein-Besser.

És a legszebb az egész történetben, hogy amikor megválik a magassarkútól, még akkor sincs biztonságban, figyelmeztet Klein-Besser. „Magassarkúban a vádli izom lerövidülhet, így amikor lapos talpút vesz fel, vagy csak egyszerűen mezítláb rója a köröket otthon, túlnyújthatja ezt az izmot és így azonnal meg is van az esélye egy jó kis Achilles-ín gyulladásnak. Amikor éppen nem magassarkúban tipeg, a lábfej egy ringó mozdulaton megy keresztül, saroktól a lábujjakig. Amikor viszont magassarkú van a lábon, egyenesen mozdul a lábfej hátulról előre, kihagyva ezzel a normális járási folyamatot.” 

shutterstock 233390824

26 csont van mind a két lábfejben, melyeknek nyilván elég nagy szerepük van abban, hogy egyenesen tartsák a testet. Ha megfelelő lábbelibe bújtatja lábfejét, megfelelő lesz a testtartása és nem alakul ki deformáció. Ha magasabbnak szeretne tűnni, jó megoldás lehet például egy telitalpú cipő, mely sokkal egyenletesebb súlyelosztást biztosít, mínt egy tűsarkú, így a nyomás nem csak az ékcsontra (leginkább a belső ékcsontra) koncentrálódik. A hagyományos magassarkúkban a súly az ékcsontokra terhelődik, ez deformációt okozhat a lábujjakban és nem kicsit nyomorítja meg a járást is. Plusz a szakértő szerint puha bőrből készült cipőt érdemes venni, ugyanis ez nem dörzsöli a lábujjat és a vastagabb sarok mindig jobb a tűsaroknál. Gondolta volna?! Ideális esetben a sarok magassága nem több mint 5 centiméter, így kisebb súly nehezedik a lábfej első szakaszára!

A vastagabb talpú cipő is szerencsésebb választás, segít megelőzni a tyúkszem és bőrkeményedés kialakulását, nem úgy, mint az extravékony talpú, ámde toronymagasságú tűsarkú cipő. És most egy klassz tipp: ne keseredjen el, ha önnek mégis az utóbbi forma a favoritja, azzal is lehet trükközni. Vigye el cipőjét cipészhez és tetessen egy rugalmas gumirészt a lábfej elülső részéhez a bőr alá. Az extra párnázás szintén megakadályozza a tyúkszemet és bőrkeményedést. Ha túl szorosan tartja lábujjait a cipő – ez rendszerint hegyes, keskeny orrú cipőkre jellemző –, az kalapácsujjhoz is vezethet. Ilyenkor ugyanis az ujjak hosszabb ideig hajlított helyzetben vannak és az ezeket mozgató izmok megrövidülnek, húzási irányuk megváltozik, így jön létre a kalapácsujj. A méret is nagyon fontos, mert ha beletuszkolja lábát egy kisebb cipőbe – mint Hamupipőke lánytestvérei a mini méretű üvegcipőbe – az szintén kalapácsujjat okozhat, illetve egy nagyon-nagyon fájdalommal teli napot viselőjének.

A legjobb ha olyan cipőt keres, amelyiknek nem irtó magas és vékony a sarka és az orra inkább kerekebb, mint hegyes. „Ha meg mégis tűsarkúban kell végigszenvednie a napot, pakolja tele a cipőt mindenféle zselés talpbetéttel. Ha meg végre ledobhatja a lábbelit, akkor kerítsen egy golflabdát és finoman gördítse végig rajta lábfejét, illetve próbálja meg megfogni a labdát a lábujjaival – tanácsolja a szakértő. Ez a gyakorlat megnyugtatja a lábfejet, megakadályozza a merevség és a görcsök kialakulását és gyorsabban is visszaáll a lábfej eredeti állapotába. Egyébként a magassarkúra is rákészülhet: nyújtsa, mozgassa meg lábfejét, lábujjait és bokáját, felkészítve ezzel az egész napos halálsatura. És ne felejtse, napközben is bármikor ledobhatja a cipőt, hogy egy kicsit áttornáztathassa lábfejét, hogy ha csak egy percre is, de fellélegezhessen. Sok sikert!

Ja, és ha kíváncsi arra hogy birkóznak meg a férfiak a fent említett cipők problémáival, illetve milyen egy kigyúrt macsó tűsarkúban, kattintson ide, na meg ide is. 

Blogmustra