Angliai kastélyban mutatta be nyaralós ruháit a Dior

Zanza!

Míg a Chanel Kubában, a Louis Vuitton pedig Rio de Janeiróban mutatta be 2017-es tavaszi/nyári nyaralós, azaz cruise kollekcióját, addig a Christian Dior az angliai barokk építészet egyik remekműveként emlegetett Blenheim kastélyban tartotta meg showját a szakma és a hírességek előtt.

A közönséget nem akárhogyan, Orient Expressen vagy “Diorianton” szállították át a londoni Victoria állomásról a helyszínre, az úton pedig háromfogásos ebéddel és Ruinart pezsgővel kedveskedtek a meghívottaknak.

On board to the #diorexpress ready to see #diorcruise in #blenheimpalace

Una foto publicada por Deborah Valdez Hung (@deborahhung) el

Christian Dior és a Blenheim kastély története csaknem hatvan éve kezdődött, a francia tervező ugyanis 1954-ben itt mutatta be őszi/téli couture kollekcióját, majd Dior 1957-es halála után, az utódja, Yves Saint Laurent is a kastélyban mutatott be 1958-ban.

WOODSTOCK, United Kingdom — Maybe it’s the nature of Resort — or Cruise — collections, with their promise of transport from the everyday, that is driving fashion’s titans to globe-skipping oneupsmanship. Or perhaps it’s a canny acknowledgment that millennials allegedly crave experiences rather than mere material satisfaction. A helicopter ride over Rio’s statue of Christ the Redeemer, say, as an appetiser to Louis Vuitton’s show in Rio. Or a joyride through Old Havana in a finback Caddy before settling into Chanel’s presentation. Or, in the case of Dior’s resort collection today, a journey on the fabled Orient Express through the English countryside to Blenheim Palace, one of the most magnificent stately homes in the UK. A potentially extraordinary experience, until the sheer Englishness of it all conspired to underscore the ordinary. The train was late, there was a logistical logjam or two (“As bad as the NATO conference,” quipped one of the drivers who ferried guests from the station to the house), and the driving rain obliterated any appreciation of Blenheim’s very great outdoors. So the presentation itself ended up feeling like a very rushed in-and-out affair, which was a shame when there should have been so much to appreciate, not least the piquant irony of one of the greatest French fashion houses mounting a show in a palace that was John Marlborough’s gift from Queen Anne for his victory over Louis XIV in the early 18th century War of the Spanish Succession. Except that it wasn’t like that hadn’t already happened. Ardent Anglophile #ChristianDior showed a collection at Blenheim in 1954. So did his successor Yves Saint Laurent in 1958. Besides, Dior’s current design team is headed by Lucie Meier and Serge Ruffieux, both conveniently Swiss. Neutrality would seem to be an added plus in their cases. They have been holding the fort since Raf Simons’ departure, and, at this point, their continued tenure paints them as something more than mere placeholders for whatever marquee name emerges from the selection process for Simons’ replacement. Read the full review by BoF editor-at-large @timblanks now on businessoffashion.com [link in bio] * * @dior #DiorCruise

Una foto publicada por The Business of Fashion (@bof) el

A legújabb cruise kollekciót a Raf Simons távozása óta kijelölt tervezőcsapat készítette Lucie Meier és Serge Ruffieux vezetésével, de a Vogue állítása szerint az eseményen már felrebbentek olyan pletykák is, miszerint a Dior történetében először női kreatív igazgatója lesz a nagy múltú divatháznak, sőt elhangzott Sarah Burton és a Valentinóak tervező Maria Grazia Chiuri neve is . Állítólag már nem kell sokat várni a nagy hírre, két héten belül hivatalosan is bejelentik, hogy ki lesz a Dior  vezetőtervezője.

A festői környezetben bemutatott darabokat leginkább az inspirálta, hogy hogyan öltöztek a jól szituált nők a háború utáni Angliában, de hatással volt a kollekcióra Dior egyik örök múzsája, Mitzah Bricard stílusa is. Szerettük az afrikai nyomatokkal, mintákkal és hímzésekkel ellátott ruhadarabokat, a brit hagyomány előtt tisztelgő vadász stílusú darabokat, rusztikus anyagokat és a táskákra applikált arany rókákat és nyulakat. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy milyen egy jó vezető tervező nélküli kollekció.

Blogmustra