885 dolláros, 247.657 forintos ára ellenére szinte napok alatt elkapkodták az összes valamirevaló online butikból (pl. MatchesFashion, Antonioli, SSENSE, Selfridges) azt a kapucnis pulóvert, amin az 1997-es Titanic két főszereplőjének, Leonardo DiCapriónak és Kate Winsletnek a legendás jelenete látható – számol be az egyszerű kapucnis pulcsi iránti megmagyarázhatatlan őrületről a Fashionista.com.
A közel húsz évvel ezelőtt bemutatott kasszasikert feldolgozó, túlméretezett uniszex darabot egyébként a párizsi divatvilágnak beszólogató Kanye West egyik kedvenc márkája, a Vetements mutatta be a szeptemberi divathéten, piacra dobását pedig valószínűleg tudatosan időzítette az Oscar-díjátadás másnapjára. Persze az sem jött rosszul a feltörekvő brandnek, hogy DiCapriónak végre odaadták a várva-várt Oscar-díjat.
Mi eddig talán a józsefvárosi piacon láttunk hasonló pulóvereket, tehát annyira nem értjük a körülötte lévő felhajtást, így nem is mi leszünk azok, akik az eBayen keresztül próbálnak majd hozzájutni a túlárazott kapucnis pulóverhez. Hogy mégis mitől ilyen keresett a sokak számára ismeretlen márka kilencvenes évek ihletésű darabja? A válasz összetett, de feltételezhetően amiatt, hogy a Balenciaga a cég vezetőtervezőjére, Demna Gvasaliára cserélte le Alexander Wanget 2015 októberében, aminek köszönhetően már a Gvasalia-Balenciaga név hallatán is taposnák egymást az emberek a H&M-ben egy-egy kamu dizájnerdarabért.
“Ő egy erős, feltörekvő név napjaink kreatív világában” – mondta a Kering elnök-vezérigazgatója, Francçois-Henri Pinault a grúz származású tervezőről, aki idén márciusban debütált első Balenciaga kollekciójával Párizsban. A vállalat meglepő választása azonban nagyon is érthető, hiszen egyre többször hangzik el a szakmai fórumokon, hogy itt az ideje egy kicsit felrázni és “átmenteni” a 21. századba a legendás, de olykor konzervatívnak és merevnek mondott divatházakat.
Az antwerpeni Royal Academy of Fine Arts-ba járt Gvasalia pedig úgy tűnik, hogy tökéletesen alkalmas erre a feladatra és meg is járta a sikerhez vezető ranglétrát, hiszen olyan neves divatházaknál tanulta ki a szakmát, mint a Louis Vuitton vagy az alternatív trendek egyik nagy mestere, a Maison Martin Margiela, inspirációforrásait pedig saját kollekcióiból, Párizs híres melegklubjaiból, barátaitól és az őt körülvevő modellektől szerzi be. Ennek tudatában egészen biztosan hallani fogunk még Gvasalia nevéről a közeljövőben, ahogy az sem elképzelhetetlen, hogy egyre több celebnőt látunk majd ilyen szokatlan luxuscuccokban integetni a vörös szőnyegen.