Megtalálták a szelfizés valódi értelmét?

Ezúttal egy koppenhágai startup vállalkozás tett kísérletet arra, hogy megoldja azt az ősrégi internetes problémát, miszerint honnan tudjuk valójában azt, hogy az online boltokban megvásárolt ruha passzol-e majd ránk vagy sem – írja a tavaly több neves díjat is bezsebelt innovációról a businessoffashion.com.

„Ez a közösségi háló hiányzó eleme. Célunk, hogy a ruházati cikkek Facebookjává váljunk. A Fitbay mindenkinek személyre szabottan biztosítja, hogy a ruha mérete és formája illeszkedjen rá. Előnye, hogy az alak helyett a méretre fókuszál, így a felhasználóknak nincs többé szükségük mérőszalagra. Aki ezt a problémát megoldja az online világban, az nagyot nyer ezzel. Remélem és hiszem, hogy mi leszünk azok. Legalább annyit már elértünk, hogy megtaláltuk a „szelfizés” valódi értelmét” – mutatja be az ötletet a Fitbay harminc éves alapítója, Christian Wylonis, aki azért kezdett el megoldást keresni a problémára, mert a hosszú felsőtestének köszönhetően nehezen talált magának megfelelő ingeket az online áruházakban.

Az Euromonitor International kutatóinak becslése szerint a ruházati cikkeket és lábbeliket értékesítő piac tavaly 128 milliárd dollár bevételt hozott, amit 2018-ra globálisan 305 milliárd dolláros üzletre szeretnének bővíteni. Ám a szeszélyes vásárlók egyre nagyobb fejfájást okoznak a webes kereskedőknek. A glasgowi tanácsadócég, a Clear Returns szerint ugyanis a vásárlók az interneten értékesített ruhák mintegy harminc százalékát visszaküldik a kiskereskedőknek. Ez az adat Európa egyik legnagyobb internetes cipő és divatáru boltjában, a német Zalandóban a tételek mintegy felét jelenti.

1468713 645296045526571 1100098272 n.png
Fotó: fitbay.com

Mikor a felhasználó belép a Fitbay oldalára, akkor megadja a magasságát, súlyát valamint testének formáját, ami lehet többek között körte vagy alma. Hasonlóképpen hasznos információval szolgálunk, ha beszámolunk arról, hogy izmosak vagyunk-e vagy hogy hosszú, illetve rövid karral vagyunk-e megáldva. Az oldal arra ösztönzi a felhasználókat, hogy küldjenek magukról egy ruhás szelfit, mellyel sokat segítünk a megfelelő adatok meghatározásában.

Minden felhasználónak van egy úgynevezett „Discover” oldala, ami azokról a vásárlókról mutat képeket, akik a Fitbay algoritmusok segítségével vásároltak ruhát, így lecsekkolhatjuk, hogy az előző ügyfelek mennyire voltak megelégedve a szolgáltatással. Az ilyen finomhangolásoknak köszönhetően sokkal egyszerűbben megbizonyosodhatunk arról, hogy milyen méretű Gap pólót vagy Forever 21 maxiruhát dobjunk a virtuális kosarunkba. A cég elkezdett dolgozni azon is, hogy a fejlesztésük a mellméreteket is reálisan mutassa, de sajnos a nők egy része nem szívesen osztja meg ezt az információt másokkal. Ezzel a szolgáltatással a Fitbay beállt azon cégek hosszú sorába, melyek az elbizonytalanodott online vásárlók hadára hajtanak. Az egyik ilyen legfelkapottabb vállalkozás a New York-i Clothes Horse, mely már számos kiskereskedőnek és azok divatmániás vásárlóinak könnyítette már meg a vásárlást az elmúlt években.

Screen-Shot-2014-09-05-at-10.20.46-656x429.png
Fotó: fitbay.com

A londoni székhelyű Fits.me oldalán létrehozhatjuk saját avatarunkat, melynek köszönhetően olyan, mintha saját magunkon próbálnánk fel az adott inget vagy ruhát a virtuális próbafülkében. Hasonlóképpen működik a stockholmi Virtusize is, melynek rendszerében saját képünk feltöltésével próbálhatjuk fel a kiszemelt ruhadarabot. „A hosszútávú cél az, hogy azok, akik online vásárolnak ruhát, azok használják a Virtusize alkalmazást” – mondja a cég vezérigazgatója, Gustaf Tunhammar.

Az Ebay idén februárban újított be egy 3D-s grafikai alkalmazást, a PhiSixet, melynek segítségével könnyebben meggyőződhetünk arról, hogy illik-e ránk a kiválasztott ruha. Az online piactéren használható szoftvernek köszönhetően a potenciális vásárlók egy avatar segítségével próbálhatják fel az áruba bocsátott termékeket. Bár az Ebay nem egy ruházati vállalat, mégis egyre inkább ügyelnek arra, hogy ügyfeleik letesztelhessék a vásárlás előtt a kívánt darabot, ha akarják.

A 2.4 millió dollárral megfinanszírozott Fitbay az ügyfelek kattintásával és azok megrendeléseivel termel pénzt magának. A februárban élesben indított próbaverzióra már több mint 100.000 felhasználó iratkozott fel, de a cég azt mondja, hogy adatbázisukban már több mint 4 millió felhasználó található, akik több mint 1000 kiskereskedő kínálatából választhatnak személyre szabottan a Uniqlotól a Ralph Laurenen át a J.Crewig. Állításuk szerint bármilyen alkatú vásárló, a csontsoványtól az erős csontozatúig talál magának ruhát a naponta frissülő és fejlődő oldalukon.

„A Fitbay ezen az óriási piacon egy nagy problémára jelent innovatív megoldást. Akár még győztesen is kijöhetnek belőle, mint a milliárd-dolláros vállalattá vált Spotify” – mondja a kockázati tőkével foglalkozó stockholmi cég, a Creandum Advisor AB egyik tanácsadója, Martin Hauge.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!