Míg nálunk inkább a tavalyi fesztiválszezonban hódított a kimonó-mánia, addig a brit fiatalok körében idén nyáron ment nagyot a japánok egyik legnépszerűbb nemzeti viselete, a kimonó, melynek szó szerinti jelentése: viselni való ruha. A leginkább köntösre emlékeztető, kényelmes szabású, tradicionális ruhadarab fast fashion mása olyannyira felkapott, hogy a megfizethető divatcuccokban utazó márkánál, a New Looknál egy hét alatt 40.000 darabot adtak el belőle – számol be a dailymail.co.uk a furcsa jelenségről, ami idén belopta magát a street-style divatba is.
„A kimonó nagyon sokoldalú viselet, tavaszi kabátként elindulhatunk benne munkába, de egy övvel átkötve hordhatjuk kabátruhaként is. Nem számít,hogy milyen mérettel rendelkezel vagy milyen az alakod. Hébe-hóba vannak ilyen trendek, hogy sok ember megveszi ugyanazt” – mondta a WGSN divatügynökség kiskereskedelmi vezetője és termék elemzője, Francesca Muston a The Guardiannek.
Természetesen nem csak a New Look, a Topshop vagy a Lipsy látott fantáziát a darabban, hanem az Asos is, akik egy külön kimonó-kategóriát is létrehoztak oldalukon, ahol több mint negyven stílusú kimonó közül választhatnak a vásárlók. A megfizethető és hordható ruhákban utazó New Look kihasználva a nyár egyik vezető trendjét, a június 28-ig tartó 13 hetes nyári szezon alatt 1100 üzletében mintegy 40.000 ezer kimonót adott el hetente.
„Ezek a fantasztikus eredmények meghaladták a várakozásainkat, de tény, hogy ezt a kulcsfontosságú trendek hatékonyságának is köszönhetjük. A vásárlók pozitív reakcióinak köszönhetően teljes áron tudtuk eladni kollekciónkat, ami nagyban hozzájárul a bevételünk negyedéves emelkedéséhez” – mondta a New Look vezérigazgatója, Anders Kristiansen, aki szerint az Egyesült Királyságban található 576 márkaboltban 11,6 százalékkal nőtt az eladás az előző negyedéves mérleghez képest, ami az egész vállalatcsoportnál 8,9 százalékos növekedést jelent. Ebben a negyedévben a működési nyereség 18.8 százalékkal lett magasabb, 59.400.000 font, míg a bevételek 8,1 százalékkal nőttek, ami 392.500.000 font nyereséget jelentett a márkának.
A New Look legfelkapottabb kimonójáért egyébként 45 fontot, 17.730 forintot kérnek, az Asosnál átlagosan 9849-25.600 forintot kell fizetni egy rövid vagy hosszított fazonú darabért, míg a Topshopban 59.059 forintot is otthagyhatunk egy virágmintás ruháért. A hazai fast-fashion boltok közül a Zara van legjobban felkészülve az őrületre, itt 14.995 és 37.995 forint között találni kimonót, de egyébként elég sovány a felhozatal – főleg, hogy közeleg a tél, most már inkább poncsókra számíthatunk. Nézze meg a galériában, hogy mit hoztak divatba a brit fiatalok!