A Moschino híres arról, hogy imád viccet csinálni a milánói showból, de Jeremy Scottnak sikerült új szintre emelnie a giccset és iróniát – írja a Fashionista. A régi olasz márkának október óta a gyakran tömegkultúrából inspirálódó, extrém stílusú Scott a kreatívvezetője, úgyhogy nagyon várta már a divatvilág ezt a első bemutatót.
A ronda cipőiről ismert Scott kitett magáért, az őszi-téli kollekció ruhái feltűnőek, ízléstelenek és nagyon amerikaiak voltak. A nézők egy része vette a lapot és boldogan twittelt arról, hogy ez az igazi "fast fashion", a jelenlévők másik része viszont teljesen kiborult és McDonalds reklámnak minősítette a showt. Volt olyan, aki szerint Scott kinyírta a Moschinót ezzel a kollekcióval, de egyre többen írják ki Twitteren, hogy zseniális húzásnak találják a mekis ruhákat.
Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?
Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!Szerintünk tuti, hogy nagyon sok külföldi divatblogger és trendmániás – főleg a feltűnő cuccokra különösen vevő ázsiaiak – már most sorban áll a sültkrumplis táskákért és spongyabobos kabátokért, ahogy az is biztos, hogy ezt a divatbemutatót nem felejti el egyhamar senki, az se, aki csak fotókat lát belőle.
A túl színes gyorséttermes és rajzfilmes ruhákon kívül egyébként még Chanel-szerű, láncokkal és logókkal túlpakolt kiskosztümöket, miniket és dzsekiket is kifutóra küldött Scott. Ez a része a shownak szerintünk sokkal kínosabb volt, mint a mekis: évek óta nyomják a nagy tervezők a kurvás stílust, mintha kötelező lenne, pedig Rihannán kívül ez senkinek nem áll jól, elfelejthetnék végre.
A McDonalds jelhez hasonlóan hajlított M betűt – mely itt a Moschinóra kéne, hogy utaljon – és a tápértékekkel telenyomott menyasszonyi ruhát legalább lehet viccként értelmezni, de a combközépig érő, arannyal kivert csizmákat, rengeteg feltűnő márkajelzést, aranyszín bőrcuccokat és fukszokat tényleg csak klipekben szeretnénk viszontlátni – vagy inkább ott se. Ahogy a Fashionista is írja: ezek borzasztó közönséges darabok, ráadásul hasonló stílusú ruhák évek óta keringenek a fast fashion trendekben is. Ha mindenképp hibát szeretnénk keresni Scott bemutatójában, az eredetiség hiányát a popkultúrás vonalnál is felemlegethetjük: az utcai divatban szezonok óta jelen vannak hasonló motívumok, vicces pulcsit, rajzfilmes szoknyát már a legkommerszebb kínai webshopból rendelhetünk pár dollárért.
Azt, hogy jó-e a kollekció vagy sem, mindenki maga dönti el – ön is megszavazhatja, hogy menőnek vagy cikinek látja a gyűjteményt –, de az biztos, hogy Scott elérte vele, hogy a rég alvó Moschino márka visszakerüljön a térképre. A cuki-vicces táskákat, felsőket, szetteket folyamatosan posztolgatni fogják Twitteren, jó eséllyel már holnap Moschinóban mennek a legmenőbb divatszakik a milánói divathét éppen esedékes bemutatóira, jól fognak mutatni a mekis kiegészítők az editorialokban, és ha a celebek is rákapnak a sültkrumplis stílusra, még sokáig tele lesznek a bulvárlapok is Scott ruháival.