A teltkarcsú nők és plus-size modellek éve lehet a 2014-es. Már az elmúlt évben is szinte minden napra jutott egy friss hír a molett nők forradalmáról, akik mondhatni, hogy uralták a médiát és úgy tűnt, megváltoztatták a divatszakma gondolkodásmódját 2013-ban. Ezért is lepődtünk meg annyira, mikor a napokban a Twitterre felkerült egy japán reggeli televíziós műsorban látott kissé szomorú és ellentmondásos táblázat, amely szerint csupán két típusba (jó és rossz) sorolhatóak be a duci nők. Hogy melyik csoportnak mik az ismérvei, megtekintheti a hajtás után!
A csinos duci nő jellemzői: mindig bájos és szép a mosolya, szeret enni, tesz annak érdekében, hogy jól nézzen ki, szívesen mutat magából többet, élénk színű és kihívó ruhákat visel, gondosan készíti el a frizuráját és a sminkjét. A nem csinos duci nő jellemzői: kifejezéstelen a tekintete, mindig egyedül van, nem szeret enni, ruháival próbálja leplezni alakját és valódi méretét, csak sötét árnyalatú, előnytelen ruhákat hord, nem érdekli, hogy hogyan néz ki vagy csak feladta a harcot.
A Twitter felhasználók természetesen kiakadtak a látottakon, és bőszen harcba szálltak a televíziós csatornával, ahol egyik karaktert sem tüntették fel valami pozitívan. Sokan egészségügyi és személyi alapon vitatták azt a tényt, hogy bárkinek is joga lenne mások helyett arról dönteni, hogy mi a helyes és mi nem. Többen pedig csüggedten csak ennyit fűztek hozzá az esethez: „Én csúnya kövér vagyok!”. Mások persze büszkén és viccesen tudatták a többiekkel:„ Hurrá! Én normális pufók vagyok! Nyertem!”
Egyesek a nem csinos karakterhez csak annyit fűztek hozzá, itt az idő, hogy megpróbáljanak lefogyni, míg voltak, akik odáig mentek, hogy kerek perec megmondták, ez senkit nem érdekel, mivel úgyis mindenki a sovány nőkre bukik. „Személy szerint úgy gondolom, hogy egyik sem tartozik a jó duci kategóriába” – provokált egy twitterező. Míg többeknek is megegyezett a véleménye abban, hogy a csinos duci karakterről inkább egy bunkó trampli jut eszébe, mint egy kedves molett lány.
A közösségi oldalon kirobbant botránnyal szinte párhuzamosan fakadt ki a Huffington Post élő adásában az önjelölt plus-size modell, Alex LaRosa. Szerinte az, hogy átlagos méretekkel rendelkező modellekre mondják azt, hogy plus-size, a célközönség körében rosszul veszi ki magát. Persze nincsenek könnyű helyzetben a súlyfelesleggel nem rendelkező nők sem, hiszen nekik is irreális elvárásoknak kell megfelelniük.
„Egy olyan világban, amelyben azt mondják, hogy a 4-es (32-es) mérettől felfelé mindenki plus-size, egyre több emberben alakul ki testképzavar. Irreális elvárás az, hogy az összes nő 4-es mérettel mászkáljon" - mondta a Facebookon is aktívan harcoló LaRosa. Hozzátette, egyes üzletekben már 14-es (44-es) méretű ruhákat sem lehet kapni. "Szeretnél olyan külsőt, mint egy modell? Akkor így kell kinézned, de ez úgysem jön össze. Ezt üzenik a nőknek" - folytatta.
A modell egyébként első kézből értesült arról, hogy mások is küzdenek hasonló problémákkal, mivel a napokban a Plus Model magazinnal és az egyik legnépszerűbb plus-size márkával, a Swakkal együttműködve feltöltött két fotót támogatói és saját Facebook oldalára. LaRosa az egyik képen az idomait kihangsúlyozó szűk ruhában pózol, a másikon pedig egy kevésbé merész, konzervatívabb ruhában látható, és Facebook követőinek szavazniuk kellett az általuk jobban preferált fotóra. A voksolás döntetlennel zárult, és az 50-50 százalékos arány igencsak meglepte LaRosáékat, mivel arra számítottak, hogy az a fotó lesz a tuti befutó, amin a modell bátran felvállalja alakját, hiszen a különböző felmérésekben a vásárlók is azt állítják, olyan nőket látnának viszont a hirdetésekben, akik jobban hasonlítanak rájuk. Ám mintha azt már nem néznék annyira jó szemmel, ha valaki ennyire bátran vállalja fel az alakját.
A megrendelői oldal hozzáállása is hagy némi kivetnivalót egyesek szerint. Hiába tűnhet úgy ugyanis, hogy egyre kapósabbak a plus-size lányok, de - ahogyan azt LaRose is jelezte - a molett modellek egyre "kisebbek". A Plus Model magazin szerkesztője, Madeline Jones szerint míg évekkel ezelőtt 18-as méretű lányokat kértek fel a kampányokhoz, katalógusfotózásokhoz, a cégek manapság egyre soványabb és soványabb modellekkel próbálják eladni a ruháikat, már az is ritkaságszámba megy, ha 10-es vagy 12-es méretű manöken szerepel a fotókon.