Új hobbit találtak maguknak az unatkozó, milliárdos háziasszonyok, akik dizájner cuccaikat fotózgatva élik ki magukat az instagramon, napról-napra több ezer követőt szerezve. A Chanel, Hermés és Jimmy Choo cipőktől roskadozó gardróbjukat átfésülve külön képkompozíciókat alkotnak a like-vadászat érdekében, az ötlet pedig – sajnos – működik. A titok? Minél több exkluzív dolgot osztanak meg, annál több követőt zsebelnek be.
Az Instagram valóságos szubkultúrává nőtte ki magát: lassan nagyobb jelentőséggel bír, mint a Facebook és a Twitter, Kim Kardashiannak például több követője van, mint ahány magyar állampolgár összesen. A gazdag csemeték után most az unatkozó, milliárdos feleségek is kezelésbe vették az applikációt, a legszomorúbb az egészben, hogy még közönségük is van. A tendencia szerint minél több, lehetőleg az átlagember számára elérhetetlen dolgot osztanak meg a nagyvilággal, annál többen követik majd anélkül, hogy bármit tudnának róla.
Hogy jobban megérthesse a jelenséget, itt egy kis statisztikai összehasonlítás: a Lucky magazin főszerkesztője, Eva Chen 83 ezer, a frissen csatlakozó Gwyneth Paltrow színésznő 55 ezer like-ot tudhat magáénak, míg az egyik leghíresebb divatblogger, az átlagember számára nem biztos, hogy ismerős Chiara Ferragni már másfél millió követővel bír.
Hogy lehet az, hogy egy világsztárt simán kenterbe ver egy 'blogger senki'? Úgy, hogy az instagramos népszerűség titka nem más, mint a divatmárka. Milyen cipőt posztolsz, mennyiért vetted és hol. Ha az átlagember számára elérhetetlen darabról van szó, akkor egyre több ember fogja majd figyelni az adott felhasználót, hiszen minél exkluzívabb valaki, annál többen imádják.
A legmenőbb márkának egyértelműen a Hermés számít, így egy Birkin-bagről kitett fotó garantáltan plusz több ezer követő, de a Louboutinnal és a Cartierrel sem lehet mellélőni, akármennyire is unalmas már mindkettő. Az egyik, magát anonymusnak tituláló felhasználó elmondta, ha sok like-ot akar bezsebelni, tutira Hermésszel próbálkozik. A portálon kanel_k-nek becézett, egyébként dúsgazdag huszonéves felhasználó szerint a hangsúly nem (csak) a márkákon, hanem az egyediségen van. "Sosem követtem a trendeket. Márkás cuccot bárki magára tud aggatni, én viszont saját magam reklámarca vagyok. Akkor és azt veszek fel, ami éppen jól esik, ez nem trend vagy időjárásfüggő" – részletezte a fashionista.com-nak.
Mit szól az új trendhez?
Az is fontos, hogy a képek rendesen be legyenek hashtagelve, azaz, hogy egy # jel után odaírják, pontosan mi is látható a képeken. A szenzációhajhász felhasználóknak ez egy remek lehetőség, hogy még egyszer kiemelhessék a márkát, ha épp egy Louis Vuitton táska a lényeg, akkor #louisvuitton -nal halál biztos, hogy találkozni fog. A hashtagelt képeket egyébként a főoldalon újra kidobja az instagram, így a like és követővadászok számára aranyszabály, hogy éljenek a duplázás lehetőségével.
Egy biztos: a mizéria egyhamar nem fog véget érni, úgyhogy ha irritálja a jelenség, inkább felejtse el az Instagramot. Ha viszont izgatja a fantáziáját, itt tud tovább böngészni.