Magyar tervezők karrierjét egyengeti a Laoni la STORE

Olvasási idő kb. 3 perc

Az utóbbi pár évben divattá vált kortárs magyar tervezők ruháival multibrand üzleteket, pop-up butikokat nyitni, hogy a hazai, kezdő tervezők megpróbálhassanak érvényesülni a piacon. A bőrtáskáiról elhíresült Laoni ezt a hullámot lovagolja meg kezdeményezésével, azaz a márka 10 éves múltját és kapcsolatait felhasználva nyitott egy üzletet, ahol a nekik kedves, kevésbé ismert, esetleg pályakezdő divattervezők munkái közül lehet válogatni.     

A la STORE Klauzál téri boltjába betérve rögtön a kezdeményezés ötletgazdájának, a Laoninak a kreációi fogadják a vásárlót – a többi tervező munkája az üzlet hátuljában található. A 18 kiállító vendégtervező fejenként 10-15 darabbal járul hozzá a teljes kínálathoz, a bekerüléshez a magas minőség és a kiállítók stílusvilágának egymáshoz való közelsége voltak a legfőbb szempontok.

A Laoni célkitűzése egy olyan művészeti bázis létrehozása volt, ahol az újonc márkák is lehetőséget kapnak a szárnybontogatásra. A Fibula tervezőpárosának, Kránitz Orsolyának és Nagy Dorottyának például pont kapóra jött a Laoni ajánlata: gyerekcipőben járó márkájuk forgalmazásával nem csak az imidzsépítésben, hanem vendégkörük kialakításában is nagyot dobhat a la STORE.

"Két hete kerestek meg minket, hogy lenne egy ilyen lehetőség, amire gondolkodás nélkül rávágtuk az igent, az elvárás csak egy egységes kollekció, illetve a ruhák folyamatos utánpótlása volt. 2011-ben fejeztük be az egyetemet, a márkát 2012 decemberében alapítottuk, ezért számunkra tényleg nagy lehetőség, hogy olyanokhoz is eljuttathatjuk a ruháinkat, akik eddig nem hallottak rólunk. Abszolút példaképünk a USE csapata, úttörő, amit eddig elértek a magyar divatban, nekünk is hasonló terveink vannak a jövőre nézve, ezért a Laoni segítsége mindenképpen jól jön" – mondta a Díványnak a tervezőpáros egyik tagja.

A Laoni amellett, hogy elvileg jó referenciát, időszakos eladási lehetőséget és kapcsolatépítési tőkét biztosít, marketing ügyekben minden kiállítótól megköveteli a részvételt. A tervezők 7-8 hetente teljesen cserélődnek, az első körben kiválogatott dizájnerektől augusztus 31-ig lehet válogatni.
Ők név szerint:
1975 – ARTEP - BALINT SARA KNIT/WEAR – FALUDI G – FIBULA – FRANTA ÁGI – KORÉNYI MARIANN – MOHA DESIGN - NEMESI ANNA - NYD DESIGN – PÁPAI LILLA - PELSO - SOIE ESSENTIELLE – SZUNYOGHY VIKTÓRIA - TAMARA BARNOFF – WILDPASTEL - ZAGABO – ZOE PHOBIC

Ezért a Zoe Phobic kabátért még nem is irreális a 32 ezres ár, ráadásul egyedi a szabása és a minősége is jó.
Ezért a Zoe Phobic kabátért még nem is irreális a 32 ezres ár, ráadásul egyedi a szabása és a minősége is jó.Vanik Zoltán / divany.hu

Az egyelőre kérdéses, ki az, aki tényleg elzarándokol majd a Klauzál térre, ha van elköltehtő 50-60 ezer forintja, mindenesetre az alapötlet jó és a kivitelezés is minőséginek tűnik. A ruhák árai tervezőktől függően változnak: a Zoe Phobic, a Zagabo, vagy az 1975 urbánus, mégis minimál kreációihoz már Zara-árakon hozzá lehet jutni, viszont Pápai Lilla lézervágott bőrruháit és Tamara Barnoff hálóingre hajazó darabjait elnézve volt egy olyan érzésünk, hogy a tervezők kissé elragadtatták magukat. Ettől függetlenül kíváncsian várjuk, mennyi ideig marad életben a kezdeményezés, és hogy hány hasonló koncepció fog megszületni még a közeljövőben.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek