Ezért utálja Tom Ford a Zarát

Olvasási idő kb. 2 perc

A privát show-iról elhíresült tervező, Tom Ford sokáig távol tartotta magát az interjúktól, nemrég azonban kifakadt. Egészen pontosan azt neheztelte, hogy a népszerű ruházati bolt, a Zara állandóan őt másolja. Ugyanezen beszélgetés keretében elmondta azt is, hogy miért gondolja azt, hogy a vásárlói úgy akarnak kinézni, mint Rihanna – a rendezőként is tevékenykedő dizájner új kollekcióját ugyanis a világszerte ismert énekesnő ihlette.

Sokan egyetértenek abban, hogy Ford elit vásárlói közül többen nem szeretnének azonosulni a bohém életű Rihannával, de vajon mit tud felhozni saját maga védelmében a meleg kapcsolatát nyíltan vállaló tervező?

"Amikor egy kollekción dolgozom, akkor mindennek valóságosnak kell tűnnie. És ezek az összeállítások valóságosak, látom magam előtt Rihannát, ahogy a fekete ruhában az ügyvédéhez megy, vagy másnaposan fekszik az ágyon napszemüvegben" – mondta Ford a WWD-nek adott interjújában.

Tom Ford az egyik bemutatója után. Nem ilyen természetes a mosolya, amikor 3-4 héttel később a Zara polcain látja viszont az ötleteit.
Tom Ford az egyik bemutatója után. Nem ilyen természetes a mosolya, amikor 3-4 héttel később a Zara polcain látja viszont az ötleteit.Samir Hussein / Europress / Getty

A dizájner azt is elmondta, hogy nem ő az egyetlen, aki gyűlöli a Zarát. És hogy mi is ennek az oka? A tervezők fél évvel a következő szezon előtt mutatják be kollekcióikat a nyilvánosságnak, amelyek másai pár hét múlva már a Zara fogasain lógnak. Míg a luxusmárkák ruháira az említett korai prezentálás miatt hónapokat kell várni, addig a trendre éhes hölgyek és urak korábban be tudják szerezni a hasonló darabokat a fast fashion márkától.

"Nem az a típusú tervező vagyok, aki a Guccinál vagy az Yves Saint Laurent-nél voltam. Nem az asztal széléről kokaint felszívó embereknek tervezek" – mesélt a WWD-nek Ford.

A felvetés jogos, azonban a kérdés megválaszolatlan egyelőre: mi a jövő? Nyilván a Zara sem fog lemondani az évi többmilliárd fontos profitjáról, viszont a tervezőknek egyre nagyobb konkurenciát jelent a Magyarországon is több üzlettel jelen lévő márka. A luxusmárkák sem mutathatják be a szezonhoz közelebbi időpontban az új kollekcióikat, hiszen azokat a magazinok is használják címlapokhoz, divatanyagokhoz és a boltoknak is meg kell rendelni a nekik (és remélhetőleg a vásárlóiknak) tetsző darabokat. Kíváncsian várjuk, hogy hova vezet a dizájner márkák és a fast fashion boltok harca.

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek