A Privátbankár felmérési eredményei igazolták a fogyasztók gyanúját: néhány termék kivételével
a legnagyobb diszkontláncok szinte forintra pontosan egymáshoz igazítják áraikat.
Az árak összehangolását azért érezhetik szükségesnek a cégek, nehogy vásárlóik elpártoljanak tőlük a máshol olcsóbban beszerezhető termékek miatt.
A diszkontárkosár-felmérésekre mindig a hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. A felmérések alkalmával október óta 19 termék szerepel a képzeletbeli vásárlói kosárban.
Azonkívül, hogy a fogyasztók megtartása érdekében a legnagyobb diszkontok hasonló árazási stratégiát folytatnak, a legutóbbi felmérésből további érdekes adatok is kiderültek.
A kosárban vizsgált 19 termék (köztük a kenyér, a tej, a cukor, a liszt, a csirkemellfilé, az őrölt kávé és a tojás) átlagára februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt. Októberhez viszonyítva az átlagárakat azonban 4 százalékot meghaladó árcsökkenés figyelhető meg.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés