Amit sejtettünk, igaz: megdöbbentő dolog derült ki a diszkontüzletekről

GettyImages-1149934042
Olvasási idő kb. 2 perc

Mint kiderült, nem a véletlen műve, hogy feltűnően hasonlóak az árak a nagy diszkontláncok üzleteiben.

A Privátbankár felmérési eredményei igazolták a fogyasztók gyanúját: néhány termék kivételével

a legnagyobb diszkontláncok szinte forintra pontosan egymáshoz igazítják áraikat.

Az árak összehangolását azért érezhetik szükségesnek a cégek, nehogy vásárlóik elpártoljanak tőlük a máshol olcsóbban beszerezhető termékek miatt.

A diszkontárkosár-felmérésekre mindig a hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. A felmérések alkalmával október óta 19 termék szerepel a képzeletbeli vásárlói kosárban.

Az üzletek árait vizsgáló vásárlói kosárból februárban a mosószer és a toalettpapír is kikerült
Az üzletek árait vizsgáló vásárlói kosárból februárban a mosószer és a toalettpapír is kikerültAdene Sanchez / Getty Images Hungary

Azonkívül, hogy a fogyasztók megtartása érdekében a legnagyobb diszkontok hasonló árazási stratégiát folytatnak, a legutóbbi felmérésből további érdekes adatok is kiderültek.

A kosárban vizsgált 19 termék (köztük a kenyér, a tej, a cukor, a liszt, a csirkemellfilé, az őrölt kávé és a tojás) átlagára februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt. Októberhez viszonyítva az átlagárakat azonban 4 százalékot meghaladó árcsökkenés figyelhető meg.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek