Azok a webshopok, amelyek előfizetnek a szolgáltatásra, egy utánvétes rendelésnél ellenőrizhetik, hogy a megrendelő online vásárlásainak történetében szerepelt-e már olyan esemény, amelyben nem vette át a számára kiküldött csomagot.
Ahogyan az az Infostart cikkében olvasható, már 1300 webshop használja a szolgáltatást, amely csökkenti veszteségeiket. Az át nem vett utánvétes rendeléseknél ugyanis a webáruház nem csak a szállítás költségét bukja.
Ezt az összeget is duplán kell megfizetnie, hiszen a visszaszállítás terhe is őt éri, valamint a csomagolásnak is költsége van.
Amennyiben viszont egy vásárló neve megtalálható az Utánvét Ellenőr névsorában mint rizikós vevő, az eladó cég dönthet úgy, hogy számára nem biztosítja az utánvét lehetőségét, csak az előre fizetéses vásárlást.
Az így vásárolt, majd át nem vett csomagok problémája egyébként a használt áruk piacát is érinti: a Marketplace-en és egyéb felületeken is gyakran fordul elő, hogy a vásárlási szándékát jelző magánszemély végül nem veszi át a terméket, ezzel egy másik magánszemélynek okoz akár ez eladott árunál nagyobb értékű kárt is.
A használt ruhákat, játékokat és egyéb tárgyakat árusítók feketelista-csoportokban osztják meg a hasonló magatartást tanúsító személyek közösségimédia-profiljait, ám ezzel óvatosan kell bánni: ha valakit bizonyíték híján csalónak nevezel az interneten, te ütheted meg a bokád.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés