Jó hírt kaptak az autósok, megemelik a sebességhatárt

GettyImages-1014499510
Olvasási idő kb. 2 perc

Május végétől a 67-es főút 10 kilométeres szakaszán 20 kilométerrel megemelik a sebességhatárt, így 90 kilométer/óra helyett 110 kilométer/órával lehet majd autózni.

Elkészült a 67-es főútnak a Látrányt elkerülő szakasza: a 10 kilométer hosszú úton május 30-tól – rossz idő esetén május 31-től – nagyobb tempóban közlekedhetnek az autósok. Az átépített szakaszon eddig ideiglenes sebességkorlátozás volt érvényben, ezt oldják most fel az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint. 

Az átépített szakaszon 2x2 sávon lehet haladni, a fejlesztéstől a rövidebb menetidőn túl a balesetek számának csökkenését is várják a hatóságok Kaposvár és az M7-es autópálya között. A Látrányt elkerülő utat már tavaly novemberben átadták, azóta lezajlott a teljes műszaki átadás-átvételi eljárás, a zöldfelület rendezése, a humuszolás (az építkezés elején eltávolított 15-20 cm vastag humuszréteg lehelyezése), majd a füvesítés. Mostanra üzembe helyezték az útpálya feletti portálokon a kijelzőket, a meteorológiai állomást, valamint a kamerarendszert.

A 2x2 sávos úton a megemelt sebességhatárral is biztonságosabban lehet közlekedni
A 2x2 sávos úton a megemelt sebességhatárral is biztonságosabban lehet közlekedniMarin Tomas / Getty Images Hungary

A mérők is üzemelnek  érdemes betartani a sebességhatárt

A végleges forgalomba helyezés után lekerülnek a vadveszélyre figyelmeztető táblák, és megszűnik a 90 kilométer/órás sebességkorlátozás is, illetve kikerülnek a 110 kilométer/órás táblák. A megemelt limitet azonban érdemes betartani, hiszen a rendőrség éles üzembe helyezi a VÉDA automata közlekedés-ellenőrzési rendszert, így az május végétől rögzíti és tárolja a közúti szabályszegéseket.

A beruházás nem volt olcsó: közel 28,5 milliárd forintba került, a kivitelezést a STRABAG Általános Építő Kft. végezte el.

Nem minden nyugat-magyarországi településről a Balatonra vagy Budapestre tartó autós kapott ilyen jó híreket mostanában. Ahogy azt nemrég a Dívány is megírta: túlságosan sok pénzébe kerülne a költségvetésnek, így egyelőre lekerül a napirendről a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítése az M7-es és Zalaegerszeg között. A fejlesztés helyett a minisztérium inkább a 74-es út négysávosra bővítése mellett döntött. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek