Közúti ellenőrzéskor és baleset esetén is gond lehet, ha a robogótulajdonosok nem tudják felmutatni az érvényes biztosítási dokumentumokat.
Nem csak a rendszámos járművekre vonatkozik
Minden olyan segédmotoros járműre is gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kell kötni, amely részt vesz a közúti forgalomban – figyelmeztet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ), amely szerint
a legtöbb robogótulajdonos még ma sem tudja, hogy a biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre vonatkozik.
Ezért fontos megkötni a kötelező felelősségbiztosítást
Sokak valószínűleg azért nincsenek tisztában az erre vonatkozó szabályokkal, mert az ilyen járműveket egyébként nem kell forgalomba helyezni, nincs rendszámuk, forgalmi engedélyük és más, járműveknél megszokott dokumentumuk sem.
Pedig a segédmotor vagy legfeljebb 50 köbcentiméteres robogók esetében is fontos ez a mindössze havi 600-800 forintba kerülő biztosítás, hiszen ha nincs, akkor nemcsak a hiánya miatti bírságot, hanem egy okozott baleset során az akár több millió forintra rúgó kártérítési kötezettséget is saját zsebből kell fizetni.
Hasznos tudni: csupán néhány paraméter megadásával percek alatt, játszi könnyedséggel, akár online is kikalkulálható az ár és megköthető a biztosítás.
Árulkodó statisztika
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbbi biztosítási statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok díjosztályában a korábbiaknál is kevesebb, 297 ezer kgfb-t kötöttek az üzembentartók, miközben a hazai állomány aktuális nagyságát több mint 650 ezerre becsülik. Ez pedig nem jelent mást, minthogy a robogók többsége szabálytalanul vesz részt a forgalomban.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés