A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató legfrissebb közleménye szerint az elmúlt napokban több bejelentés érkezett a lakosságtól, miszerint SMS-ben értesítették őket állítólagos útdíjtartozásukról. Az üzenetek külföldi telefonszámról érkeztek, és tartalmaztak egy linket, amely a NÚSZ hivatalos hu-go.hu oldalára nagyon hasonlító, de hamis weboldalra vezeti a felhasználókat.
Hivatalos SMS helyett hamis weboldal
A csalók által létrehozott oldalon a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszer arculati elemei, például a logó is megtalálható, ami növelheti a hitelesség látszatát. A NÚSZ azonban hangsúlyozza, hogy sohasem keresi meg ügyfeleit SMS-ben útdíjtartozás ügyében, és arra kér mindenkit, aki ilyen gyanús üzenetet kap, hogy semmiképpen se kattintson a benne található linkre, és ne adja meg az adatait. Aki ezt megteszi, az gyakorlatilag szabad hozzáférést enged a csalóknak a bankszámlájához.
3+1 jel, amiről felismerhetők a csalásgyanús SMS-ek
- Az ilyen üzenetekben gyakran ékezetek nélküli szavak szerepelnek, vagy helyesírási hibák fordulnak elő, általában rossz magyarsággal, helytelenül fogalmazzák meg őket.
- Legtöbbször külföldi telefonszámról érkeznek ezek az SMS-ek.
- Az üzenetben szereplő linkben nem a létező, ismert szolgáltató vagy internetes áruház webcíme, hanem általában egy betűkből és számokból kombinált hivatkozás szerepel.
A +1 általában valami aprócska ráadás szokott lenni, itt viszont talán ez a legfontosabb: a csaló SMS-ek szinte mindig sürgető jellegűek. Nem sima fizetési felszólítások, hanem azonnali cselekvésre ösztönöznek például azzal, hogy nyereményjátékot hirdetnek, vagy arra utalnak, hogy csak a link megnyitásával teljesül az SMS-ben jelzett szolgáltatás. A pénz ígéretével próbálják elaltatni az áldozatok éberségét, de te ne dőlj be nekik!
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés